Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
czwartek, 3 października 2024
TANGO W EINFARCIE

3 października (czwartek), godz. 18:00 „TANGO W EINFARCIE”, pokaz po warsztatowy uczestników zajęć Tango, w ramach projektu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

Bilety w cenie: 15 zł osoba.

Fabuła, na której będzie oparty pokaz to z pozoru banalna historia miłości dwojga, z których jedno pochodzi ze społeczności mieszkańców przedmieścia Buenos Aires albo Montewideo a drugie jest Ślązakiem.  To daje okazję do spotkania różnych kultur i obyczajów, ale prawdziwa, istotna granica, którą badamy, odkrywamy i zacieramy przebiega między rzeczywistością teatru i codzienności, między aktorami i widzami, między losem a determinizmem. W scenach tanecznych w sposób innowacyjny połączymy techniki tanga argentyńskiego, tańców ludowych (śląska polka, krzyżok, chodzony) i tańca współczesnego, a także tańca dworskiego.

Poetykę naszego przedstawienia można określać jako realizm magiczny, ale są tam też wątki filozoficzne i metafizyczne, ale raczej w ujęciu ludowym. Jest to komedia z kluczem; w miarę rozwoju wypadków i bliżej finału widz może odgadywać kim są jego kluczowe postaci: Kataryniarz i jego trupa.

Dwa plany spotkania ze sztuką: Seniorzy biorący udział w warsztatach dotkną sztuki w sposób bezpośredni i aktywny – będą współtworzyć ostateczną formę pokazu. W jego trakcie widzowie a priori przyjmą bierną postawę (choć przekaz spektaklu będzie wskazywał na umowność tego rozróżnienia).

0''
czwartek, 3 października 2024
godz. 18:00
sobota, 5 października 2024
Zjednoczone Stany Zmyślone

5 października (sobota), godz. 19:00 Zjednoczone Stany Zmyślone

Zapraszamy na nasz stały cykl wieczorów autorskich zespołu artystycznego Teatru Rozbark i gości.

Zjednoczone Stany Zmyślone to koncept, który został wykreowany przez Annę Piotrowską wiele lat temu w Teatrze Rozbark dla artystów zespołu, którzy mają przestrzeń do realizacji własnych produkcji lub pokazywane są mniejsze formy artystyczne. W wieczorze zobaczymy gościnnie Anastasiię Khvoros z Charkowa, Julię Lewandowską, Kamila Bończyka, Daniela Zycha i Annę Piotrowską.

 

“Wieczory takie jak ten, który upłynął pod szyldem „Zjednoczonych stanów zmyślonych”, wydają mi się niezwykle ważne. Różnorodność prac, na poziomie formalnym i merytorycznym pokazuje jak szeroki wachlarz możliwości prezentuje Rozbark. Ale daje również wyraz zróżnicowaniu świata sztuki. Krótkie formy pozwalają zapoznać się widzom z wieloma aspektami teatru tańca, a przede wszystkim z twórczymi możliwościami zespołu Rozbarku”

źródło: http://www.rozswietlamykulture.pl/

P R O G R A M: 

  1. Anastasiia Khvorost, Quintessence, chor. Vladyslav Detiuchenko,
  2. Julia Lewandowska, PURO,
  3. Kamil Bończyk, Daniel Zych, Balance of democracy, chor. Anna Piotrowska,
  4. prezentacje krótkich form filmowych zespołu artystycznego Teatru Rozbark,
  5. Anna Piotrowska, moving —- — out.
0''
sobota, 5 października 2024
godz. 19:00
sobota, 12 października 2024
Kairos i Hirsch, choreografia: Bartłomiej Gąsior i Aleksandra Grącka-Baczyńska

12 października (sobota), godz. 19:00 Kairos i Hirsch, choreografia: Bartłomiej Gąsior i Aleksandra Grącka-Baczyńska | premiera

Bilety w cenie: 30 zł ulgowy, 40 zł normalny.

W spektaklu mogą występować światła stroboskopowe oraz dym.

Choreografia/reżyseria: Bartłomiej Gąsior i Aleksandra Grącka-Baczyńska,
Muzyka: Semprey,
Scenografia/kostiumy: Ola Kul,
Reżyseria światła: Paweł Murlik,
Autorka fotografii plakatowej: Alicja Lesiak.

Osoby performerskie:
Pamela Bosak,
Andżelika Fafanów,
Rafał Gajek,
Radosław Lis,
Agnieszka Tańska,
Dawid Tas,
Zofia Żwirblińska.

Czas: 50 minut (bez przerwy).

Krytyczny, decydujący moment.
Chwila jedna z wielu, doskonała i domagającą się działania.
Sytuacja nieunikniona, która staje się pretekstem do budowania nowej rzeczywistości.
Decyzja, która przynosi permanentne zmiany.
Rozstrzygający wybór radykalnie odwracający bieg wydarzeń.
Jesteś w stanie się przystosować?

„Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”.

0''
sobota, 12 października 2024
godz. 19:00
wtorek, 22 października 2024
22 października (wtorek), godz. 19:00 Abélard & Héloise – The Power Of Love | Miskolc Balett (Węgry).

22 października (wtorek), godz. 19:00 Abélard & Héloise – The Power Of Love | Miskolc Balett (Węgry).

Bilety w cenie: 30 zł ulgowy, 40 zł normalny.

Historia niezwykłej miłości między Heloizą, francuską przeoryszą, a Abelardem, jest jednym z najsłynniejszych wyznań miłosnych w literaturze światowej. Ta średniowieczna historia – pełna miłości, burzliwych uczuć i oszustwa – opowiada o młodej, inteligentnej dziewczynie i znanym uczonym księdzu, którzy się odnajdują, a następnie o ich tragicznym rozstaniu z powodu dogmatów epoki. Dopiero potomność umożliwiła im pochówek w pokoju setki lat później, ich doczesne szczątki przewieziono na cmentarz Pére-Lachaise. Ich grób jest nadal znanym miejscem spotkań kochanków i zawsze pełnym świeżo ściętych kwiatów.

Występują:

Abélard: Ondřej Potužník,

Héloise: Boglárka Kepess,

Prebend, wujek Héloise: Filippo Nestola,

Uczniowie Abélarda: Patrik Dávid, Levente Wendhardt, Andrii Ivanov,

Zakonnice: Lili Harangozó, Flóra Mátyás, Martyna Warzocha, Adéla Liškova, Elena Gil Fernandez,

Biskuo Paryża: José Antonio Troncoso de la Fuente,

Prorektor: Ádám Lukács,

Niania: Andrea Kocsis,

Siostra Abelarda: Martyna Warzocha,

Pokusa: Adela Liškova,

Scenografia i kostiumy:Mara Bozóki,

Muzyka: Gábor Barva, Tamás Mohila,

Projekcie: Péter Hajdufi,

Asystent Choreografa: Patrik Dávid,

Kierownik Sceny: Tünde Együd,

Reżyseria i choreografia: Attila Kozma,

0''
wtorek, 22 października 2024
godz. 19:00
czwartek, 31 października 2024
Copy of Copy of NPC

31 października (czwartek), godz. 19:00 Copy of Copy of NPC | choreografia: Mateusz Wierzbicki | premiera | Przestrzenie Sztuki – Taniec

Bilety w cenie: 30 zł ulgowy, 40 zł normalny.

OBSADA:
Piotr Stanek – aktor, tancerz, choreograf. Absolwent AST im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Działa jako niezależny twórca w obszarze teatru, choreografii, filmu oraz opery. Współpracuje z teatrem Dada von Bzdülöw, teatrem O.de.la, kolektywem Sticky Fingers Club. W ostatnich latach współpracował m.in. z: Leszkiem Bzdylem, Kubą Kowalskim, Pawłem Miśkiewiczem, Simone Basani, Roberto Olivanem, Joe Alterem, Martą Bury, Dominiką Knapik, Mariuszem Trelińskim, Rafałem Dziemidokiem, Jakubem Truszkowskim, Cezarym Tomaszewskim, Kasią Mińkowską. Laureat stypendium w dziedzinie kultury w Województwie Zachodniopomorskim. We współpracy z innymi artystami, tworzy autorskie projekty m.in.: „Scores for yearning. The concert”, „Imaginary Archive”, spektakl solowy “Arizona”, “Niesamowity świat OBŁOCZKA”, “Sonety. Wiek hipochondryka”.

Jan Sarata – tancerz, aktor, choreograf, performer. Absolwent Wydziału Teatru Tańca na Akademii Sztuk Teatralnych w Bytomiu. Ukończył kurs Choreografii Eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie. Brał udział w licznych warsztatach z zakresu sztuk performatywnych. Performer w spektaklach takich jak „Statue of Liberty”, „Blisko”, „Odyseja”, „Burza. Regulamin wyspy”. Laureat Grand Prix Festiwalu Fama 2018 oraz rezydent Gdańskiego Festiwalu Tańca i Olsztyńskiego Teatru Tańca. Autor performensów i choreograf spektakli dramatycznych oraz lalkowych.

Olga Bury – aktorka, tancerka, choreografka. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca AST w Bytomiu oraz studiów dziennikarskich. Współpracowała m.in. z Teatrem O.de.la, Ferencem Feherem i Pawłem Miśkiewiczem. Reżyserka spektakli „Niesamowity świat OBŁOCZKA” oraz „SONETY – wiek hipochondryka”. Finalistka konkursu Papaya Young Directors. Współautorka krótkometrażowego filmu dokumentalnego „NICI PAMIĘCI”.

Zuzanna Predygier – aktorka, tancerka, absolwentka Wydziału Teatru Tańca AST oraz Pełnego Treningu w Technice Meisnera w Laboratorium Meisnera w Warszawie. Współtworzyła spektakl „Gloria” na Gdańskim Festiwalu Tańca. Brała udział w performatywnych czytaniach w Teatrze Dramatycznym w Warszawie i Instytucie Grotowskiego. Od lat związana z Techniką Meisnera, współpracuje jako instruktor z Laboratorium Meisnera.

CHOREOGRAFIA
Mateusz Wierzbicki – tancerz, aktor, choreograf, absolwent Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie. Ukończył także Szkołę Aktorską Haliny i Jana Machulskich w Warszawie oraz studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Współpracuje z Teatrem Pantomimy we Wrocławiu.
Laureat wielu prestiżowych nagród, m.in. pierwszego miejsca na I Festiwalu Etiud Teatralnych „Wykon 2019” za etiudę „Ludzie Ptaki” w reżyserii Andrzeja Michalskiego. Mateusz Wierzbicki występował w licznych spektaklach, m.in. „ZEN_IT” w ramach konkursu „Katowicka Runda Teatralna”, za który zespół otrzymał pięć nagród, w tym Grand Prix. Jego spekt
Współpracował także przy projektach filmowych, występując w takich filmach krótkometrażowych jak „Klify Namiętności” oraz „Gra na zwłoki”. Jego zaangażowanie w pracę teatralną i filmową obejmuje także współpracę z kolektywami teatralnymi, takimi jak Vagabond Physical Collective, z którym stworzył spektakl „Co tu tak dudni?”.

REŻYSERIA / DRAMATURGIA
Jan Łuć – reżyser, dramaturg, manager kultury. Absolwent Wydziału Aktorskiego Łódzkiej Szkoły Filmowej i Szkoły Aktorskiej Machulskich. Jego działalność dramaturgiczna obejmuje współpracę z licznymi teatrami dramatycznymi, w tym z Teatrem Narodowym w Warszawie, Starym Teatrem w Krakowie, Teatrem Ludowym w Krakowie oraz Teatrem Nowym w Poznaniu. W tych instytucjach współpracował przy takich spektaklach, jak „Alte Hejm/Stary Dom” (Teatr Nowy) oraz „Śmierć Komiwojażera” i „Opowieści Lasku Wiedeńskiego” (Teatr Ludowy). Był reżyserem i dramaturgiem spektakli: „Refleksje” w Teatrze Szwalnia, „Gangliony, Gangliony…” w ramach Przestrzeni Sztuki Teatr, „Prawdy za grosz” w ramach Pestka (Re)zydencje oraz „Limbo” – finalistę The Best OFF 2013, .Uczestniczył w licznych programach wspierających twórczość niezależną, takich jak program OFF Polska oraz Lato w Teatrze, które wspierały jego projekty w latach 2022 i 2023.
Jako manager kultury i założyciel Fundacji Bez Kontekstu zajmuje się realizacją projektów artystycznych oraz promocją nowych technologii w sztuce, szczególnie w zakresie immersji i dźwięku przestrzennego. Łuć aktywnie działa na polu teatralnym, współtworząc festiwale takie jak Międzynarodowy Festiwal Sztuki Awangardowej PESTKA, angażując się w rozwój sceny niezależnej i eksperymentalnej w Polsce.

REŻYSERIA DŹWIĘKU / MUZYKA
Piotr Klauza – reżyser dźwięku, muzyk, absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Specjalizuje się w postprodukcji dźwięku i montażu efektów dźwiękowych, współpracując przy projektach filmowych, spektaklach teatralnych oraz koncertach. Twórca oprawy dźwiękowej do spektakli „Limbo”, „Gangliony” i „Prawdy za grosz”. Spektakl dyplomowy Karoliny Martin do którego stworzył muzykę był laureatem wielu nagród m.in.: nagroda główna oraz nagroda publiczności na VI-tych Ogólnopolskich Dniach Debiutów w Monodramie „Strzała Północy 2018” w Koszalinie, nagroda jury VI Ogólnopolski Festiwal Monogramów „Monofest” Teatr Szwalnia w Łodzi oraz objazd w ramach programu Teatr Polska (2019). . Zajmuje się także reżyserią dźwięku w filmach fabularnych i dokumentalnych.

SCENOGRAFIA
Adrianna Urbańska – scenografka i performerka, absolwentka Politechniki Łódzkiej oraz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Stypendystka International Dresden Summer Academy for Visual Arts, gdzie specjalizowała się w scenografii teatralnej i performansie. Twórczyni scenografii do spektakli niezależnych i autorka fotografii teatralnej. Prezentowała swoje prace na międzynarodowych wystawach, m.in. w Korei Południowej i Niemczech.

Fundacja Bez Kontekstu koncentruje się na wprowadzaniu innowacji w sektorze kultury, ze szczególnym uwzględnieniem sztuk performatywnych i nowoczesnych technologii. Realizuje projekty łączące eksperymentalne formy teatru z immersyjnym dźwiękiem, wspierając rozwój nowych formatów artystycznych. Fundacja współpracowała z artystami, takimi jak Sebastian Dela, Jakub Sierenberg, Kirył Pietruczuk, oraz z uznanymi instytucjami, m.in. Pestka Festiwal, Przestrzenie Sztuki, Potem-o-tem, OPT we Wrocławiu i Teatr Proxima w Krakowie.

„Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”.

0''
czwartek, 31 października 2024
godz. 19:00