Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
niedziela, 26 października 2025
Miazga, chor. Stanisław Bulder, Artur Grabarczyk | spektakl realizowany w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

MIAZGA > h.art company

[ENTER]

Nerd alert!

[ENTER]

Miazga – program, który odpowiada za kodowanie ciągłości procesów zachodzących w ciele człowieka. Miazga to centrum zarządzania organizmem, skupione wokół ośrodkowego układu nerwowego. Fizjologiczne i społeczne mechanizmy, które zachodzą w Miazdze, są poddawane analizie, interpretacji i eksploatacji przez Awatary. Używają one języka programowania Brainfuck, który stanowi narzędzie choreograficzne, odpowiadające za strukturę, tempo i podejmowane przez Awatary decyzje.

[ENTER]

UWAGA! Ty też jesteś częścią Miazgi.

[WYJŚCIE]

Reżyseria, choreografia, performance: Stanisław Bulder, Artur Grabarczyk

Koncept: Artur Grabarczyk

Kostiumy: Stanisław Bulder

Muzyka: Zuzanna Henclik, Bartosz Kalwasiński

Wizualizacje: Gary Garnowski

Identyfikacja wizualna i dokumentacja: Maria Łozińska

Reżyseria światła: Stanisław Bulder, Artur Grabarczyk

Realizacja światła: Filip Ejsmont

Zdjęcia: Zuzanna Czaplak

Koordynacja Produkcji / h.art: Beata Miernik

Wsparcie dramaturgiczne/opieka merytoryczna: Katarzyna Kania

Produkcja: Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, h.art company, Stacja Orunia GAK

Spektakl MIAZGA powstał w ramach programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, którego operatorem w Gdańsku w roku 2024 jest Instytut Kultury Miejskiej. Program Przestrzenie sztuki jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

0''
niedziela, 26 października 2025
godz. 19:00
piątek, 14 listopada 2025
UNDANCED | reż. i chor.Anna Piotrowska

Anastasiia Khvorost Charków, Ukraina Performerka, tancerka, choreografka. Laureatka międzynarodowych i europejskich festiwali oraz konkursów (Ukraina, Turcja, Czechy, Polska, Francja, Niemcy, Serbia, Litwa, Łotwa). Wyróżniona jako choreografka za pracę „Przewodnik” podczas festiwalu Horyzonty – Międzynarodowe Spotkania Baletowe (Bytom, Polska) Współpracowała i zdobywała doświadczenie w: Teatrze Tańca i Ruchu Rozbark (Bytom, PL) Narodowej Operze w Pradze (Praga, CZ), Teatrze Ponec (Praga, CZ), Lenka Vagnerova Dance Company (Praga, CZ), Martina Dance Company (Charków, UA). Brała udział w programach: „Living Archive” – Mc Gregor Studio (UK), „Translation in Motion” – Movement Research (USA).Wykształcenie: Duncan Centre Conservatory (Praga, CZ), Taneční Centrum Praha (Praga, CZ), Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina (Warszawa, PL). Obecnie studentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (Łódź, PL).

 

opieka artystyczna – dr hab. Anna Piotrowska. Doktor habilitowana w dziedzinie sztuk w dyscyplinie sztuki filmowe i teatralne. Doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995 r). Od 1996 r. stworzyła ponad 130 autorskich choreografii i przedstawień teatralnych. Obecnie dyrektorka Teatru Rozbark, adiunkt Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, w latach 2019-2023 prodziekan Wydziału. Dwukrotnie otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego „Złotą Maskę” w 2016 i 2022 r.

Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest  improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na  wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.

http://piotrowskacompany.com/    https://vimeo.com/user6161350

Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark bierze udział w organizowanym przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego programie rezydencji artystycznej dla twórców i twórczyń z Ukrainy.

0''
piątek, 14 listopada 2025
godz. 19:00
sobota, 22 listopada 2025
To bitch or not to bitch | spektakl realizowany w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

22 listopada (sobota), godz. 19:00 To bitch or not to bitch, Hertz Haus | spektakl prezentowany w ramach Programu Przestrzeni Sztuki-Taniec.

Bilety w cenie: 40 zł normalny, 30 zł ulgowy.

Spektakl dla widzów dorosłych, w spektaklu występuje nagość. 

Być albo nie być dla ciała. W kontekstach kulturowych i społecznych szafujemy pojęciami i – jednak – osądami. Brudne ciało czy w czystości? Nieskalane czy pozostające tym czym jest w swojej istocie? Czy istnieją uniwersalne kryteria, by rozstrzygnąć dylematy? Dla twórczyń istotna jest fizyczność, bebechy, trawienie i wydalanie, skazy, egzemy i plamy; laboratorium, gdzie fizjologia spotyka filozofię. 

Plamy, zmazy i skazy. Stale powracają w twórczości Szekspira. Bez wątpienia obecne bezpośrednio - jako oznaki przemocy: plamy krwi czy śmiertelne ciosy. Hertz Haus w spektaklu  „To bitch or not to bitch”  za punkt wyjścia obiera` szekspirowski poemat ,,Gwałt na Lukrecji”, ale bez sięgania po bezpośrednie reprezentacje przemocy. Skupia się natomiast na śladach, jakie gwałt pozostawia na kobiecym ciele i kobiecej psychice oraz na opiece nad skrzywdzonym ciałem. 

To też historia o granicy oddzielającej czyste od brudnego i to, co można pokazać w teatrze, od tego, czego pokazywać się nie powinno.

Spektakl wygrał konkurs SzekspirOFF podczas 28 edycji Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku.  Nagrodę przyznano za innowacyjne podejście do twórczości Szekspira na poziomie treści (wybór poematu ,,Gwałt na Lukrecji”) i formy przedstawienia.  W werdykcie podkreślono oryginalne podejście do tematu gwałtu, bez sięgania po bezpośrednie reprezentacje przemocy, skupienie się na śladach, jakie gwałt pozostawia na kobiecym ciele i kobiecej psychice oraz na opiece nad skrzywdzonym ciałem.  

Reżyseria, choreografia, kostiumy: Hertz Haus
(Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna, Anna Zglenicka)

Wykonanie:
Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Anna Zglenicka,

gościnnie: Zofia Żwirblińska

Muzyka: Wojciech Wilk
Reżyseria oświetlenia: Hertz Haus & Filip Ejsmont
Konsultacje dramaturgiczne: Patrycja Kowańska
Czas trwania: 60 min

Zrealizowano w ramach konkursu SzekspirOFF 2024

0''
sobota, 22 listopada 2025
godz. 19:00
niedziela, 23 listopada 2025
To bitch or not to bitch | spektakl realizowany w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

23 listopada (niedziela), godz. 19:00 To bitch or not to bitch, Hertz Haus | spektakl prezentowany w ramach Programu Przestrzeni Sztuki-Taniec.

Bilety w cenie: 40 zł normalny, 30 zł ulgowy.

Spektakl dla widzów dorosłych, w spektaklu występuje nagość. 

Być albo nie być dla ciała. W kontekstach kulturowych i społecznych szafujemy pojęciami i – jednak – osądami. Brudne ciało czy w czystości? Nieskalane czy pozostające tym czym jest w swojej istocie? Czy istnieją uniwersalne kryteria, by rozstrzygnąć dylematy? Dla twórczyń istotna jest fizyczność, bebechy, trawienie i wydalanie, skazy, egzemy i plamy; laboratorium, gdzie fizjologia spotyka filozofię. 

Plamy, zmazy i skazy. Stale powracają w twórczości Szekspira. Bez wątpienia obecne bezpośrednio - jako oznaki przemocy: plamy krwi czy śmiertelne ciosy. Hertz Haus w spektaklu  „To bitch or not to bitch”  za punkt wyjścia obiera` szekspirowski poemat ,,Gwałt na Lukrecji”, ale bez sięgania po bezpośrednie reprezentacje przemocy. Skupia się natomiast na śladach, jakie gwałt pozostawia na kobiecym ciele i kobiecej psychice oraz na opiece nad skrzywdzonym ciałem. 

To też historia o granicy oddzielającej czyste od brudnego i to, co można pokazać w teatrze, od tego, czego pokazywać się nie powinno.

Spektakl wygrał konkurs SzekspirOFF podczas 28 edycji Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku.  Nagrodę przyznano za innowacyjne podejście do twórczości Szekspira na poziomie treści (wybór poematu ,,Gwałt na Lukrecji”) i formy przedstawienia.  W werdykcie podkreślono oryginalne podejście do tematu gwałtu, bez sięgania po bezpośrednie reprezentacje przemocy, skupienie się na śladach, jakie gwałt pozostawia na kobiecym ciele i kobiecej psychice oraz na opiece nad skrzywdzonym ciałem.  

Reżyseria, choreografia, kostiumy: Hertz Haus
(Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna, Anna Zglenicka)

Wykonanie:
Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Anna Zglenicka,

gościnnie: Zofia Żwirblińska

Muzyka: Wojciech Wilk
Reżyseria oświetlenia: Hertz Haus & Filip Ejsmont
Konsultacje dramaturgiczne: Patrycja Kowańska
Czas trwania: 60 min

Zrealizowano w ramach konkursu SzekspirOFF 2024

0''
niedziela, 23 listopada 2025
godz. 19:00
piątek, 28 listopada 2025
BACHANTKI, reżyseria: Daria Kopiec, choreografia: Daniela Komędera

 BACHANTKI, reżyseria: Daria Kopiec, choreografia: Daniela Komędera |spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.

Bilety w cenie: 40 zł normalny, 30 zł ulgowy.

Uwaga: Spektakl przeznaczony dla widzów 16+. W spektaklu używane są światła stroboskopowe.

Choreografia: Daniela Komędera,
Reżyseria, adaptacja, dramaturgia: Daria Kopiec,
Muzyka: Aleksandra Gronowska,
Kostiumy: Patrycja Fitzet,
Scenografia: Daria Kopiec, Patrycja Fitzet,
Zdjęcia: Kama Rokicka,
Koordynacja scen intymnych: Aleksandra Osowicz,
Reżyseria światła: Daria Kopiec,
Realizacja światła: Michał Wawrzyniak,
Realizacja dźwięku: Tomasz Bienek,
Wykonanie elementów scenograficznych i obsługa sceny: Krzysztof Kowolik, Bartosz Napieracz,
Koordynacja: Marcelina Kubies, Alicja Kubies, Agnieszka Kasprzyk,
Promocja: Marcelina Kubies, Alicja Kubies,
Kierownik prób: Paweł Urbanowicz,
Asystent z obsady: Weronika Gotowska,
Czas: 90 minut (bez przerwy).

 W spektaklu wykorzystano tragedię Eurypidesa „Bachantki” w tłumaczeniu Jerzego Łanowskiego, „Kołysankę dla okruszka” Agnieszki Osieckiej, „Miłość od pierwszego wejrzenia” Wisławy Szymborskiej, „Kwaterunki” Kazimiery Iłłakowiczówny oraz fragmenty „Nie trzeba być Komnatą” Emily Dickinson w tłumaczeniu Stanisława Barańczaka, a także wiersze Safony w tłumaczeniu Jana Pietrzyckiego. Studenci, których autorskie teksty są użyte w scenariuszu: Angelika Bosacka, Ewa Kowalczyk, Weronika Manowska, Zuzanna Meyer, Paulina Michalska, Aleksander Mitura, Agata Skucińska, Weronika Gotowska.

„Spektakl dyplomowy inspirowany Eurypidesem to opowieść o zemście, o potrzebie bycia widzianym i energii seksualnej jako siły życiowej. Dionizos i Penteus reprezentują skrajne postawy. Dionizos swoją ekspansją seksualną zawstydza Penteusa. Jego działania oparte są na brawurze, prowokacji, natomiast Penteusa na lęku. Obaj reprezentują działania reaktywne wobec sytuacji, które ich spotykają. Są uwikłany w konflikty rodzinne i świadomie bądź nieświadomie wchodzą w rozgrywki, których podłożem jest chęć władzy. „BACHANTKI” to spektakl o roli tajemnicy w rodzinie i jej konsekwencjach, które obciążają cały ród. Ciężar tajemnicy sprawia, że członkowie rodziny nieświadomie przejmują pewną część bólu, rozpaczy, żalu, który nie może zostać otwarcie wyrażony. A to sprawia, że wewnętrzne konflikty narastają wewnątrz członków rodziny i społeczności, dochodząc do eskalacji i rozładowania, często niosącego tragiczne skutki. Energia seksualna wówczas zostaje przekierowana właśnie na rozładowanie emocjonalne napięć, a nie na wyrażanie miłości i szczęścia.”

Choreografka Daniela Komędera wraz z reżyserką Darią Kopiec, kompozytorką Aleksandrą Gronowską i zespołem aktorskim reinterpretują tekst, patrząc ze współczesnej strony na tematy zawarte w klasycznej tragedii takie jak boskość w człowieku, odwet, namiętność, walka, pożądanie, lęk czy zawiść. Przypatrują się roli ofiary jako zakamuflowanej formie zemsty.

Dofinansowano ze środków Funduszu Popierania Twórczości ZAiKS.

0''
piątek, 28 listopada 2025
godz. 19:00
sobota, 29 listopada 2025
BACHANTKI, reżyseria: Daria Kopiec, choreografia: Daniela Komędera

 BACHANTKI, reżyseria: Daria Kopiec, choreografia: Daniela Komędera |spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.

Bilety w cenie: 40 zł normalny, 30 zł ulgowy.

Uwaga: Spektakl przeznaczony dla widzów 16+. W spektaklu używane są światła stroboskopowe.

Choreografia: Daniela Komędera,
Reżyseria, adaptacja, dramaturgia: Daria Kopiec,
Muzyka: Aleksandra Gronowska,
Kostiumy: Patrycja Fitzet,
Scenografia: Daria Kopiec, Patrycja Fitzet,
Zdjęcia: Kama Rokicka,
Koordynacja scen intymnych: Aleksandra Osowicz,
Reżyseria światła: Daria Kopiec,
Realizacja światła: Michał Wawrzyniak,
Realizacja dźwięku: Tomasz Bienek,
Wykonanie elementów scenograficznych i obsługa sceny: Krzysztof Kowolik, Bartosz Napieracz,
Koordynacja: Marcelina Kubies, Alicja Kubies, Agnieszka Kasprzyk,
Promocja: Marcelina Kubies, Alicja Kubies,
Kierownik prób: Paweł Urbanowicz,
Asystent z obsady: Weronika Gotowska,
Czas: 90 minut (bez przerwy).

 W spektaklu wykorzystano tragedię Eurypidesa „Bachantki” w tłumaczeniu Jerzego Łanowskiego, „Kołysankę dla okruszka” Agnieszki Osieckiej, „Miłość od pierwszego wejrzenia” Wisławy Szymborskiej, „Kwaterunki” Kazimiery Iłłakowiczówny oraz fragmenty „Nie trzeba być Komnatą” Emily Dickinson w tłumaczeniu Stanisława Barańczaka, a także wiersze Safony w tłumaczeniu Jana Pietrzyckiego. Studenci, których autorskie teksty są użyte w scenariuszu: Angelika Bosacka, Ewa Kowalczyk, Weronika Manowska, Zuzanna Meyer, Paulina Michalska, Aleksander Mitura, Agata Skucińska, Weronika Gotowska.

„Spektakl dyplomowy inspirowany Eurypidesem to opowieść o zemście, o potrzebie bycia widzianym i energii seksualnej jako siły życiowej. Dionizos i Penteus reprezentują skrajne postawy. Dionizos swoją ekspansją seksualną zawstydza Penteusa. Jego działania oparte są na brawurze, prowokacji, natomiast Penteusa na lęku. Obaj reprezentują działania reaktywne wobec sytuacji, które ich spotykają. Są uwikłany w konflikty rodzinne i świadomie bądź nieświadomie wchodzą w rozgrywki, których podłożem jest chęć władzy. „BACHANTKI” to spektakl o roli tajemnicy w rodzinie i jej konsekwencjach, które obciążają cały ród. Ciężar tajemnicy sprawia, że członkowie rodziny nieświadomie przejmują pewną część bólu, rozpaczy, żalu, który nie może zostać otwarcie wyrażony. A to sprawia, że wewnętrzne konflikty narastają wewnątrz członków rodziny i społeczności, dochodząc do eskalacji i rozładowania, często niosącego tragiczne skutki. Energia seksualna wówczas zostaje przekierowana właśnie na rozładowanie emocjonalne napięć, a nie na wyrażanie miłości i szczęścia.”

Choreografka Daniela Komędera wraz z reżyserką Darią Kopiec, kompozytorką Aleksandrą Gronowską i zespołem aktorskim reinterpretują tekst, patrząc ze współczesnej strony na tematy zawarte w klasycznej tragedii takie jak boskość w człowieku, odwet, namiętność, walka, pożądanie, lęk czy zawiść. Przypatrują się roli ofiary jako zakamuflowanej formie zemsty.

Dofinansowano ze środków Funduszu Popierania Twórczości ZAiKS.

0''
sobota, 29 listopada 2025
godz. 19:00