Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
wtorek, 27 września 2022
MOKOSZ | chor. Eryk Makohon
Spektakl dyplomowy studentów Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie – Wydział Teatru Tańca w Bytomiu

Opis spektaklu:
Spektakl w choreografii i reżyserii Eryka Makohona zbudowany będzie wokół figury bogini MOKOSZY – jako słowiańskiego archetypu kobiecej boskości, witalności i płodności. Motyw Mokoszy, „matki ziemi” oraz przenikanie się pierwiastków anima/animus, włożone w szeroki kontekst społeczny i kulturowy, służyć będą poszukiwaniu formy, w jakiej materializuje się współczesna kobiecość, żeńska energia.

Synergia ruchu, obrazu i dźwięku przyjmą formę współczesnego teatru tańca. Twórcy spektaklu, w idei teatru postdramatycznego, odejdą od struktur fabularnych i konsekwentnie prowadzonych postaci. Fragmentaryczne obrazy, budowane za pomocą ruchu i działań postaci zbiorowej przenikać się będą z oryginalną muzyką, polskiej kompozytorki, Anny Marii Huszczy. Tak budowany spektakl, podejmie „kinestetyczny” dialog z widzem.

Spektakl powstawać będzie w rozpisanym w czasie procesie, obejmującym zagadnienia czerpiące z tradycji teatralnej (budowanie roli poprzez działanie fizyczne, obecność w działaniu fizycznym, organiczność, stymulowanie poziomu pre-ekspresywnego, ekstatyczność, nawiązania do rytuału, praca wg zasady „ciało-umysłu w działaniu”).

Szczegółowe informacje:
Choreografia/reżyseria: Eryk Makohon,
Kompozycja muzyczna: Anna Maria Huszcza,
Obsada: Martyna Dyląg, Jori Gerula, Sandra Guzowska, Zuzanna Jeglorz, Patrycja Marszałek, Kacper Mucha, Natalia Myczewska, Jakub Nawrot, Maja Pinczewska, Karolina Stępień, Dawid Tas, Adam Zuber.

Wizualną warstwę spektaklu oprócz ruchu budować będzie minimalistyczna w formie (nie skali) scenografia autorstwa Eryka Makohona oraz projekcje multimedialne.

0''
wtorek, 27 września 2022
godz. 19:00
sobota, 1 października 2022
BESTIE | chor. Anna Piotrowska
Spektakl Teatru Rozbark w chor. Anny Piotrowskiej inspirowany twórczością B. Schulza.

UWAGA*

*Spektakl przeznaczony tylko dla widzów dorosłych. Zawiera sceny odnoszące się do zachowań seksualnych i tematyki, która może być uznana za kontrowersyjną. Wszelkie sceny przedstawione w spektaklu są odzwierciedleniem wyłącznie wizji artystycznej.


Opis spektaklu:

Jednym z zadań freudowskiej psychoanalizy jest pozbawienie człowieka złudzeń na temat jego własnego życia. Proces ujawniania treści o nas samych, które poprzez rozmaite traumy, ale i samo wychowanie, zostały zepchnięte do nieświadomości, nie jest prosty. Wywołuje nieunikniony konflikt i stan niepogodzenia. W Bestiach chcemy przyjrzeć się zagadnieniu popędu, który skupia jak w soczewce wymianę między tym, co w nas biologiczne i psychiczne. Pobudzenie wychodzące z naszego wnętrza przeistacza się w psychiczną reprezentację. W koncepcji Anny Piotrowskiej tytułowe „bestie” kryją się w każdym z nas, a nasze nieprzyzwolenia, zahamowania, brak odwagi do spełniania marzeń i fantazji, powodują, że stajemy się bestiami zarówno dla samych siebie, jak i dla otoczenia.


Inspiracją do pracy nad Bestiami była również charakterystyczna w twórczości Brunona Schulza siła obserwacji. Efemeryczne refleksje zakłócające działanie, uważność i sztuka przypatrywania się czy wręcz podglądania - intrygują i inspirują reżyserkę wraz z zaangażowanymi artystami w procesie tworzenia spektaklu. Schulz swoją postawą i wrażliwością zachęca bowiem do obserwacji świata. Świat rysunków, tekstów literackich i wyborów życiowych Artysty, wzmacnia wiarę w moc wyobrażeń i konsekwencję nadchodzącej przemiany. Z tej perspektywy ciekawe jest zauważenie jego wszechobecnej „postawy obserwatora”, który w wymiarze symbolicznym kuląc się na czworakach, z ciekawością, pragnieniem i niemocą osiągnięcia celu, przygląda się swojemu życiu, fascynacjom i fantazjom.


Szczegółowe informacje:

koncepcja, reżyseria, choreografia: Anna Piotrowska,

kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Joanna Brodniak, Julia Lewandowska, Łukasz Szleszyński, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło, Daniel Zych,

asystentka: Sabina Letner,

reżyseria światła: Paweł Murlik,

muzyka: Michał Mackiewicz,

udźwiękowienie: Anna Piotrowska,

space & costume design: Anna Piotrowska,

wykonanie kostiumów: Atlelier Bronisława Cichy,

realizacja światła: Dastin Greczyło,

realizacja dźwięku: Jakub Ritter,

ekipa techniczna: Krzysztof Soszka, Jakub Zapartowicz,

grafika: Małgorzata Piotrowska,

fotografia: Aleksandra Staszczyk,

premiera: 1-2 października 2022, Scena Cechownia, Teatr Rozbark, Bytom.


0''
sobota, 1 października 2022
godz. 19:00
niedziela, 2 października 2022
BESTIE | chor. Anna Piotrowska
Spektakl Teatru Rozbark w chor. Anny Piotrowskiej inspirowany twórczością B. Schulza.

UWAGA*

*Spektakl przeznaczony tylko dla widzów dorosłych. Zawiera sceny odnoszące się do zachowań seksualnych i tematyki, która może być uznana za kontrowersyjną. Wszelkie sceny przedstawione w spektaklu są odzwierciedleniem wyłącznie wizji artystycznej.


Opis spektaklu:

Jednym z zadań freudowskiej psychoanalizy jest pozbawienie człowieka złudzeń na temat jego własnego życia. Proces ujawniania treści o nas samych, które poprzez rozmaite traumy, ale i samo wychowanie, zostały zepchnięte do nieświadomości, nie jest prosty. Wywołuje nieunikniony konflikt i stan niepogodzenia. W Bestiach chcemy przyjrzeć się zagadnieniu popędu, który skupia jak w soczewce wymianę między tym, co w nas biologiczne i psychiczne. Pobudzenie wychodzące z naszego wnętrza przeistacza się w psychiczną reprezentację. W koncepcji Anny Piotrowskiej tytułowe „bestie” kryją się w każdym z nas, a nasze nieprzyzwolenia, zahamowania, brak odwagi do spełniania marzeń i fantazji, powodują, że stajemy się bestiami zarówno dla samych siebie, jak i dla otoczenia.


Inspiracją do pracy nad Bestiami była również charakterystyczna w twórczości Brunona Schulza siła obserwacji. Efemeryczne refleksje zakłócające działanie, uważność i sztuka przypatrywania się czy wręcz podglądania - intrygują i inspirują reżyserkę wraz z zaangażowanymi artystami w procesie tworzenia spektaklu. Schulz swoją postawą i wrażliwością zachęca bowiem do obserwacji świata. Świat rysunków, tekstów literackich i wyborów życiowych Artysty, wzmacnia wiarę w moc wyobrażeń i konsekwencję nadchodzącej przemiany. Z tej perspektywy ciekawe jest zauważenie jego wszechobecnej „postawy obserwatora”, który w wymiarze symbolicznym kuląc się na czworakach, z ciekawością, pragnieniem i niemocą osiągnięcia celu, przygląda się swojemu życiu, fascynacjom i fantazjom.


Szczegółowe informacje:

koncepcja, reżyseria, choreografia: Anna Piotrowska,

kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Joanna Brodniak, Julia Lewandowska, Łukasz Szleszyński, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło, Daniel Zych,

asystentka: Sabina Letner,

reżyseria światła: Paweł Murlik,

muzyka: Michał Mackiewicz,

udźwiękowienie: Anna Piotrowska,

space & costume design: Anna Piotrowska,

wykonanie kostiumów: Atlelier Bronisława Cichy,

realizacja światła: Dastin Greczyło,

realizacja dźwięku: Jakub Ritter,

ekipa techniczna: Krzysztof Soszka, Jakub Zapartowicz,

grafika: Małgorzata Piotrowska,

fotografia: Aleksandra Staszczyk,

premiera: 1-2 października 2022, Scena Cechownia, Teatr Rozbark, Bytom.


0''
niedziela, 2 października 2022
godz. 19:00
czwartek, 6 października 2022
BILDERZERSTÖRER | autorzy: Yoshiko Waki​​, Rolf Baumgart | bodytalk

Spektakl powstały jako koprodukcja kolektywu bodytalk z Teatrem Rozbark, Theater im Pumpenhaus Münster i asphalt Festival.


UWAGA*

*Spektakl przeznaczony tylko dla widzów dorosłych. Zawiera sceny odnoszące się do zachowań seksualnych i tematyki, która może być uznana za kontrowersyjną. Wszelkie sceny przedstawione w spektaklu są odzwierciedleniem wyłącznie wizji artystycznej.

 

Opis spektaklu:

“…nowoczesne media i cyfryzacja zapewniają zarówno poszerzenie rzeczywistości, jak i jej utratę. To właśnie w tej pośredniej przestrzeni działamy i do niej chcemy zabrać ze sobą widza, do dysonansowej triady zachwytu-podziwu-rany…”

Jeśli wciąż możemy się zastanawiać, jeśli potrafimy nawet podziwiać, czy nie podziwiamy ludzi, którzy w coś wierzą i przez to nadają swojemu życiu sens, ponieważ są o czymś przekonani? Przemawiają do nas obrazy, które determinują nasze życie. Co kryje się za zdjęciami? Dlaczego niektóre z nich wywołują agresję? Kto się boi czerwonego, żółtego i niebieskiego?

 

Szczegółowe informacje:

występują:
René Haustein
Amy Pender
Lia Beuchat
Martijn Joling
Florencia Martina
Klaus Dilger
Vicky Roters
Max Kröner

Spektakl wsparty przez Ministerstwo Kultury i Nauki Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Urząd Kultury miasta Münster.

0''
czwartek, 6 października 2022
godz. 19:00
piątek, 7 października 2022
BILDERZERSTÖRER | autorzy: Yoshiko Waki​​, Rolf Baumgart | bodytalk

Spektakl powstały jako koprodukcja kolektywu bodytalk z Teatrem Rozbark, Theater im Pumpenhaus Münster i asphalt Festival.


UWAGA*

*Spektakl przeznaczony tylko dla widzów dorosłych. Zawiera sceny odnoszące się do zachowań seksualnych i tematyki, która może być uznana za kontrowersyjną. Wszelkie sceny przedstawione w spektaklu są odzwierciedleniem wyłącznie wizji artystycznej.

 

Opis spektaklu:

“…nowoczesne media i cyfryzacja zapewniają zarówno poszerzenie rzeczywistości, jak i jej utratę. To właśnie w tej pośredniej przestrzeni działamy i do niej chcemy zabrać ze sobą widza, do dysonansowej triady zachwytu-podziwu-rany…”

Jeśli wciąż możemy się zastanawiać, jeśli potrafimy nawet podziwiać, czy nie podziwiamy ludzi, którzy w coś wierzą i przez to nadają swojemu życiu sens, ponieważ są o czymś przekonani? Przemawiają do nas obrazy, które determinują nasze życie. Co kryje się za zdjęciami? Dlaczego niektóre z nich wywołują agresję? Kto się boi czerwonego, żółtego i niebieskiego?

 

Szczegółowe informacje:

występują:
René Haustein
Amy Pender
Lia Beuchat
Martijn Joling
Florencia Martina
Klaus Dilger
Vicky Roters
Max Kröner

Spektakl wsparty przez Ministerstwo Kultury i Nauki Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Urząd Kultury miasta Münster.

0''
piątek, 7 października 2022
godz. 19:00
niedziela, 9 października 2022
W moim początku jest mój kres | reż. Joanna Lewicka | Lubelski Teatr Tańca
Spektakl Lubelskiego Teatru Tańca w reż. Joanny Lewickiej, grany w ramach Polskiej Sieci Tańca.

Opis spektaklu:
Gdzie znajdują się przeszłość i przyszłość, skoro wszystko co istnieje naprawdę – jest teraz?

Na przekór kultowi młodości, wyidealizowanych ciał i wirtuozerskiej sprawności fizycznej, nasze ciała i umysły zmieniają się. Nadchodzi wielkie piękno starości, która zamyka przeszłość w pamięci, a przyszłość w oczekiwaniu na kolejny moment szczęścia.

Spektakl Lubelskiego Teatru Tańca rozgrywa się w tym stanie zawieszenia pomiędzy nostalgią i nadzieją. Ten wielokodowy spektakl, jest spotkaniem twórców różnych dziedzin. Pyta o nasz wspólny, ale też indywidualny stosunek do przeszłości i do tego, co ma nadejść. Jest próbą zabawy w popadanie w nostalgię, pogrążanie się w stare dobre i złe czasy, ale również wyrazem lęku przed starością i śmiercią, czy oczekiwaniem szczęścia i tego najważniejszego momentu artystycznego, którego zawsze próbowaliśmy doświadczyć.

Najnowszy spektakl Lubelskiego Teatru Tańca powstał z okazji jubileuszu dwudziestolecia zespołu i jest oparty na „Czterech kwartetach” T. S. Eliota.

"To właśnie przeszłość, widziana z teraźniejszej perspektywy, jest głównym tematem spektaklu: wspomnienia zawodowe, zdarzenia intymne, a także historia ciał, ich kontuzji, blizn i przemian, jakim ulegają z wiekiem. Beata Mysiak, Anna Żak i Ryszard Kalinowski (później już bez masek) opowiadają tańcem i słowem z powagą i z humorem, czasem z przejęciem, czasem z ochronnym dystansem"

Hanna Raszewska dla taniecpolska.pl

„W moim początku jest mój kres, najnowszy spektakl Lubelskiego Teatru Tańca w reżyserii Joanny Lewickiej, to dzieło uderzające pod każdym względem – zarówno formalnym, jak i treściowym.”

Miłosz Zieliński dla ZOOM - lubelski informator kulturalny


Szczegółowe informacje:

obsada: Ryszard Kalinowski, Beata Mysiak, Anna Żak i goście

reżyseria/ scenariusz: Joanna Lewicka

multimedia/ scenografia: Aleksander Janas;

kostiumy: Elbruzda (Marta Góźdź)

maski: Monika Zadurska-Bielak, Tomasz Bielak

chór i kompozycja: Tomasz Krzyżanowski

głos: Sean Palmer;

światła: Aleksander Janas / Grzegorz Polak

ruch: zespół Lubelskiego Teatru Tańca we współpracy z reżyserką

produkcja: Anna Kalita, Konrad Kurowski

czas trwania: 65 min

wsparcie finansowe: Centrum Kultury w Lublinie, Przestrzenie Sztuki Lublin
0''
niedziela, 9 października 2022
godz. 19:00
wtorek, 11 października 2022
manRay. Barbarzyńca | chor. Jacek Krawczyk | Sopocki Teatr Tańca
Spektakl Sopockiego Teatru Tańca w chor. Jacka Krawczyka, grany w ramach Polskiej Sieci Tańca.

Opis spektaklu:

Wizualno – muzyczny awangardowy poemat według pomysłu Jacentego Krawczyka, to kontynuacja jego fascynacji twórczością wybitnych twórców XX wieku. Tym razem bohaterem i punktem odniesienia rozważań Krawczyka stał się urodzony w 1890 roku w Filadelfii Emmanuel Radnitzky pracujący pod pseudonimem Man Ray. Był on nie tylko fotografem, ale również malarzem, twórcą fotogramów i reżyserem filmowym.

Zdjęcia Raya powstawały w jego studio jako efekt długotrwałej pracy z przedmiotem lub modelką oraz niekonwencjonalnego pomysłu, podobnie jak surrealistyczne obrazy.

Większość swojego życia spędził w Paryżu, gdzie zmarł w 1976 roku. Na swoim nagrobku polecił wyryć: „Nie zainteresowany, ale nie obojętny”.

Spektakl Sopockiego Teatru Tańca jest swobodną interpretacją dzieł Man Ray'a, w stylu avangard performance video art, gdzie aktorzy-tancerze wcielają się według własnej interpretacji w postaci z eksperymentalnych surrealistycznych filmów i obrazów Man Ray'a.

Sopoccy artyści konstruują abstrakcyjne obrazy, przesiąknięte zmysłową atmosferą i magicznymi formami, w których ciało zyskuje na przemiennie ludzkie i zdehumanizowane kształty.

"Spektakl [...] to nie tylko hołd złożony twórczości amerykańskiego fotografika i malarza Mana Raya."manRay. Barbarzyńca" to przede wszystkim muzyczno-taneczno-wizualna perełka, przywołująca i ożywiająca techniki stosowane przez tego artystę, które znakomicie funkcjonują w spektaklu Sopockiego Teatru Tańca."

""manRay. Barbarzyńcę" można i należy po prostu chłonąć wieloma zmysłami"

"Spektakl zachwyca rozmachem wizualnym, techniką rayografii i kompozycją, w której taniec jako taki(choć obecny jest na przykład w efektownej zbiorowej ostatniej sekwencji z maskami) ustępuje miejsca płynnym ruchom i wizjom przywołanym na fotografiach Mana Raya."

źródło: https://kultura.trojmiasto.pl/




Szczegółowe informacje:

choreografia: Jacek Krawczyk

muzyka: Mariusz Noskowiak

scenografia: Jacenty Krawczyk

wizualizacje: Katarzyna Turowska

światło: Mateusz Gierc

obsada: Joanna Czajkowska, Aleksandra Foltman, Asia Nadrowska, Jacek Krawczyk

czas trwania: 48 min

fotografia: Jurek Bartkowski, Anna Kłosowska

premiera: 12 kwiecień 2021
0''
wtorek, 11 października 2022
godz. 19:00
sobota, 15 października 2022
Do jutra, do jutra | AST | reż. Maciej Sajur

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.

UWAGA*

*W spektaklu wykorzystuje się efekt świateł stroboskopowych.

 

Opis spektaklu:

Spektakl „Do jutra, do jutra!” jest fikcyjną opowieścią o próbie odtworzenia nieistniejącego przedstawienia dyplomowego „Trzy siostry” Czechowa, którego premiera z powodu pandemii nigdy nie doszła do skutku. Studenci po wielu miesiącach spotykają się na scenie ponownie i po raz kolejny, pomimo różnych problemów, podejmują walkę o dokończenie spektaklu. Sprawdzają, co z ówczesnej pracy pozostało, jak bardzo zmieniło się ich postrzeganie świata w perspektywie czasu i różnych wydarzeń, które miały miejsce w życiorysach ich ról. Może niektóre sceny z Czechowa znajdą swoje szczególnie mocne odbicie w ich obecnej rzeczywistości, a inne z kolei zupełnie się zdezaktualizują. Spektakl będzie odpowiedzią na pytanie o kondycję młodych artystów w chwili kończenia studiów wyższych i wchodzenia w zawód, w niezwykle trudnym czasie pandemii oraz narastających wokół napięć. Tak, jak niektórzy bohaterowie „Trzech sióstr” Czechowa nieustannie marzą o „Moskwie”, tęsknią za nią, martwią się o to, czy kiedykolwiek uda im się tam znaleźć, tak samo bohaterowie spektaklu „Do jutra, do jutra!” starają się określić, za czym tak naprawdę tęsknią, o czym marzą, czego się boją, z czym na co dzień muszą się zmagać oraz zastanawiają się nad tym, co przyniesie im tytułowe „jutro”. Spektakl jest poetycką, barwną, chwilami zabawną przypowieścią o ludziach (młodych aktorkach i aktorach), którzy docierają do punktu, gdzie własne pragnienia trzeba zderzyć z rzeczywistością. Czy uda im się dokończyć przekładany w nieskończoność projekt? Czy spektakl, a właściwie od dawna oczekiwane spotkanie z widzem okaże się spełnieniem ich wieloletnich marzeń?   

W spektaklu wykorzystano fragmenty dramatu “Trzy siostry” (три сестры) A. Czechowa w przekładzie Natalii Gałczyńskiej.

W spektaklu wykorzystano utwory: „Work” Charlotte Day Wilson, „All that she wants” Clea Vincent, „I go to sleep” ANIKA

 

Szczegółowe informacje:

Reżyseria: Maciej Sajur
Dramaturgia: Maciej Sajur, Jakub Klimaszewski
Scenariusz: Maciej Sajur, Jakub Klimaszewski
Muzyka: Urszula Chrzanowska
Asystenci reżysera: Jakub Klimaszewski, Jan Sarata, Adam Zuber
Scenografia i kostiumy: Natalia Paczkowska, Natalia Niziołek
Choreografia i ruch sceniczny: Jan Sarata
Reżyseria i realizacja światła: Michał Wawrzyniak
Realizacja dźwięku: Szymon Schaefer
Wykonanie elementów scenograficznych i obsługa sceny: Marian Pawski, Krzysztof Kowolik
Koordynacja, promocja: Marcelina Kubies, Alicja Kubies

Obsada:

Martyna Dyląg, Jori Gerula, Sandra Guzowska, Zuzanna Jeglorz, Aleksandra Kądziołka, Patrycja Marszałek, Natalia Myczewska, Jakub Nawrot, Maja Pinczewska, Natalia Pitry, Karolina Stępień, Dawid Tas, Adam Zuber oraz Asia

0''
sobota, 15 października 2022
godz. 18:00
niedziela, 16 października 2022
Do jutra, do jutra | AST | reż. Maciej Sajur

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.

UWAGA*

*W spektaklu wykorzystuje się efekt świateł stroboskopowych.

 

Opis spektaklu:

Spektakl „Do jutra, do jutra!” jest fikcyjną opowieścią o próbie odtworzenia nieistniejącego przedstawienia dyplomowego „Trzy siostry” Czechowa, którego premiera z powodu pandemii nigdy nie doszła do skutku. Studenci po wielu miesiącach spotykają się na scenie ponownie i po raz kolejny, pomimo różnych problemów, podejmują walkę o dokończenie spektaklu. Sprawdzają, co z ówczesnej pracy pozostało, jak bardzo zmieniło się ich postrzeganie świata w perspektywie czasu i różnych wydarzeń, które miały miejsce w życiorysach ich ról. Może niektóre sceny z Czechowa znajdą swoje szczególnie mocne odbicie w ich obecnej rzeczywistości, a inne z kolei zupełnie się zdezaktualizują. Spektakl będzie odpowiedzią na pytanie o kondycję młodych artystów w chwili kończenia studiów wyższych i wchodzenia w zawód, w niezwykle trudnym czasie pandemii oraz narastających wokół napięć. Tak, jak niektórzy bohaterowie „Trzech sióstr” Czechowa nieustannie marzą o „Moskwie”, tęsknią za nią, martwią się o to, czy kiedykolwiek uda im się tam znaleźć, tak samo bohaterowie spektaklu „Do jutra, do jutra!” starają się określić, za czym tak naprawdę tęsknią, o czym marzą, czego się boją, z czym na co dzień muszą się zmagać oraz zastanawiają się nad tym, co przyniesie im tytułowe „jutro”. Spektakl jest poetycką, barwną, chwilami zabawną przypowieścią o ludziach (młodych aktorkach i aktorach), którzy docierają do punktu, gdzie własne pragnienia trzeba zderzyć z rzeczywistością. Czy uda im się dokończyć przekładany w nieskończoność projekt? Czy spektakl, a właściwie od dawna oczekiwane spotkanie z widzem okaże się spełnieniem ich wieloletnich marzeń?   

W spektaklu wykorzystano fragmenty dramatu “Trzy siostry” (три сестры) A. Czechowa w przekładzie Natalii Gałczyńskiej.

W spektaklu wykorzystano utwory: „Work” Charlotte Day Wilson, „All that she wants” Clea Vincent, „I go to sleep” ANIKA

 

Szczegółowe informacje:

Reżyseria: Maciej Sajur
Dramaturgia: Maciej Sajur, Jakub Klimaszewski
Scenariusz: Maciej Sajur, Jakub Klimaszewski
Muzyka: Urszula Chrzanowska
Asystenci reżysera: Jakub Klimaszewski, Jan Sarata, Adam Zuber
Scenografia i kostiumy: Natalia Paczkowska, Natalia Niziołek
Choreografia i ruch sceniczny: Jan Sarata
Reżyseria i realizacja światła: Michał Wawrzyniak
Realizacja dźwięku: Szymon Schaefer
Wykonanie elementów scenograficznych i obsługa sceny: Marian Pawski, Krzysztof Kowolik
Koordynacja, promocja: Marcelina Kubies, Alicja Kubies

Obsada:

Martyna Dyląg, Jori Gerula, Sandra Guzowska, Zuzanna Jeglorz, Aleksandra Kądziołka, Patrycja Marszałek, Natalia Myczewska, Jakub Nawrot, Maja Pinczewska, Natalia Pitry, Karolina Stępień, Dawid Tas, Adam Zuber oraz Asia

0''
niedziela, 16 października 2022
godz. 18:00
wtorek, 18 października 2022
BESTIE | chor. Anna Piotrowska
Spektakl Teatru Rozbark w chor. Anny Piotrowskiej inspirowany twórczością B. Schulza.

UWAGA*

*Spektakl przeznaczony tylko dla widzów dorosłych. Zawiera sceny odnoszące się do zachowań seksualnych i tematyki, która może być uznana za kontrowersyjną. Wszelkie sceny przedstawione w spektaklu są odzwierciedleniem wyłącznie wizji artystycznej.


Opis spektaklu:

Jednym z zadań freudowskiej psychoanalizy jest pozbawienie człowieka złudzeń na temat jego własnego życia. Proces ujawniania treści o nas samych, które poprzez rozmaite traumy, ale i samo wychowanie, zostały zepchnięte do nieświadomości, nie jest prosty. Wywołuje nieunikniony konflikt i stan niepogodzenia. W Bestiach chcemy przyjrzeć się zagadnieniu popędu, który skupia jak w soczewce wymianę między tym, co w nas biologiczne i psychiczne. Pobudzenie wychodzące z naszego wnętrza przeistacza się w psychiczną reprezentację. W koncepcji Anny Piotrowskiej tytułowe „bestie” kryją się w każdym z nas, a nasze nieprzyzwolenia, zahamowania, brak odwagi do spełniania marzeń i fantazji, powodują, że stajemy się bestiami zarówno dla samych siebie, jak i dla otoczenia.


Inspiracją do pracy nad Bestiami była również charakterystyczna w twórczości Brunona Schulza siła obserwacji. Efemeryczne refleksje zakłócające działanie, uważność i sztuka przypatrywania się czy wręcz podglądania - intrygują i inspirują reżyserkę wraz z zaangażowanymi artystami w procesie tworzenia spektaklu. Schulz swoją postawą i wrażliwością zachęca bowiem do obserwacji świata. Świat rysunków, tekstów literackich i wyborów życiowych Artysty, wzmacnia wiarę w moc wyobrażeń i konsekwencję nadchodzącej przemiany. Z tej perspektywy ciekawe jest zauważenie jego wszechobecnej „postawy obserwatora”, który w wymiarze symbolicznym kuląc się na czworakach, z ciekawością, pragnieniem i niemocą osiągnięcia celu, przygląda się swojemu życiu, fascynacjom i fantazjom.


Szczegółowe informacje:

koncepcja, reżyseria, choreografia: Anna Piotrowska,

kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Joanna Brodniak, Julia Lewandowska, Łukasz Szleszyński, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło, Daniel Zych,

asystentka: Sabina Letner,

reżyseria światła: Paweł Murlik,

muzyka: Michał Mackiewicz,

udźwiękowienie: Anna Piotrowska,

space & costume design: Anna Piotrowska,

wykonanie kostiumów: Atlelier Bronisława Cichy,

realizacja światła: Dastin Greczyło,

realizacja dźwięku: Jakub Ritter,

ekipa techniczna: Krzysztof Soszka, Jakub Zapartowicz,

grafika: Małgorzata Piotrowska,

fotografia: Aleksandra Staszczyk,

premiera: 1-2 października 2022, Scena Cechownia, Teatr Rozbark, Bytom.


0''
wtorek, 18 października 2022
godz. 19:00
sobota, 22 października 2022
BESTIE | chor. Anna Piotrowska
Spektakl Teatru Rozbark w chor. Anny Piotrowskiej inspirowany twórczością B. Schulza.

UWAGA*

*Spektakl przeznaczony tylko dla widzów dorosłych. Zawiera sceny odnoszące się do zachowań seksualnych i tematyki, która może być uznana za kontrowersyjną. Wszelkie sceny przedstawione w spektaklu są odzwierciedleniem wyłącznie wizji artystycznej.


Opis spektaklu:

Jednym z zadań freudowskiej psychoanalizy jest pozbawienie człowieka złudzeń na temat jego własnego życia. Proces ujawniania treści o nas samych, które poprzez rozmaite traumy, ale i samo wychowanie, zostały zepchnięte do nieświadomości, nie jest prosty. Wywołuje nieunikniony konflikt i stan niepogodzenia. W Bestiach chcemy przyjrzeć się zagadnieniu popędu, który skupia jak w soczewce wymianę między tym, co w nas biologiczne i psychiczne. Pobudzenie wychodzące z naszego wnętrza przeistacza się w psychiczną reprezentację. W koncepcji Anny Piotrowskiej tytułowe „bestie” kryją się w każdym z nas, a nasze nieprzyzwolenia, zahamowania, brak odwagi do spełniania marzeń i fantazji, powodują, że stajemy się bestiami zarówno dla samych siebie, jak i dla otoczenia.


Inspiracją do pracy nad Bestiami była również charakterystyczna w twórczości Brunona Schulza siła obserwacji. Efemeryczne refleksje zakłócające działanie, uważność i sztuka przypatrywania się czy wręcz podglądania - intrygują i inspirują reżyserkę wraz z zaangażowanymi artystami w procesie tworzenia spektaklu. Schulz swoją postawą i wrażliwością zachęca bowiem do obserwacji świata. Świat rysunków, tekstów literackich i wyborów życiowych Artysty, wzmacnia wiarę w moc wyobrażeń i konsekwencję nadchodzącej przemiany. Z tej perspektywy ciekawe jest zauważenie jego wszechobecnej „postawy obserwatora”, który w wymiarze symbolicznym kuląc się na czworakach, z ciekawością, pragnieniem i niemocą osiągnięcia celu, przygląda się swojemu życiu, fascynacjom i fantazjom.


Szczegółowe informacje:

koncepcja, reżyseria, choreografia: Anna Piotrowska,

kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Joanna Brodniak, Julia Lewandowska, Łukasz Szleszyński, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło, Daniel Zych,

asystentka: Sabina Letner,

reżyseria światła: Paweł Murlik,

muzyka: Michał Mackiewicz,

udźwiękowienie: Anna Piotrowska,

space & costume design: Anna Piotrowska,

wykonanie kostiumów: Atlelier Bronisława Cichy,

realizacja światła: Dastin Greczyło,

realizacja dźwięku: Jakub Ritter,

ekipa techniczna: Krzysztof Soszka, Jakub Zapartowicz,

grafika: Małgorzata Piotrowska,

fotografia: Aleksandra Staszczyk,

premiera: 1-2 października 2022, Scena Cechownia, Teatr Rozbark, Bytom.


0''
sobota, 22 października 2022
godz. 19:00
niedziela, 23 października 2022
BESTIE | chor. Anna Piotrowska
Spektakl Teatru Rozbark w chor. Anny Piotrowskiej inspirowany twórczością B. Schulza.

UWAGA*

*Spektakl przeznaczony tylko dla widzów dorosłych. Zawiera sceny odnoszące się do zachowań seksualnych i tematyki, która może być uznana za kontrowersyjną. Wszelkie sceny przedstawione w spektaklu są odzwierciedleniem wyłącznie wizji artystycznej.


Opis spektaklu:

Jednym z zadań freudowskiej psychoanalizy jest pozbawienie człowieka złudzeń na temat jego własnego życia. Proces ujawniania treści o nas samych, które poprzez rozmaite traumy, ale i samo wychowanie, zostały zepchnięte do nieświadomości, nie jest prosty. Wywołuje nieunikniony konflikt i stan niepogodzenia. W Bestiach chcemy przyjrzeć się zagadnieniu popędu, który skupia jak w soczewce wymianę między tym, co w nas biologiczne i psychiczne. Pobudzenie wychodzące z naszego wnętrza przeistacza się w psychiczną reprezentację. W koncepcji Anny Piotrowskiej tytułowe „bestie” kryją się w każdym z nas, a nasze nieprzyzwolenia, zahamowania, brak odwagi do spełniania marzeń i fantazji, powodują, że stajemy się bestiami zarówno dla samych siebie, jak i dla otoczenia.


Inspiracją do pracy nad Bestiami była również charakterystyczna w twórczości Brunona Schulza siła obserwacji. Efemeryczne refleksje zakłócające działanie, uważność i sztuka przypatrywania się czy wręcz podglądania - intrygują i inspirują reżyserkę wraz z zaangażowanymi artystami w procesie tworzenia spektaklu. Schulz swoją postawą i wrażliwością zachęca bowiem do obserwacji świata. Świat rysunków, tekstów literackich i wyborów życiowych Artysty, wzmacnia wiarę w moc wyobrażeń i konsekwencję nadchodzącej przemiany. Z tej perspektywy ciekawe jest zauważenie jego wszechobecnej „postawy obserwatora”, który w wymiarze symbolicznym kuląc się na czworakach, z ciekawością, pragnieniem i niemocą osiągnięcia celu, przygląda się swojemu życiu, fascynacjom i fantazjom.


Szczegółowe informacje:

koncepcja, reżyseria, choreografia: Anna Piotrowska,

kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Joanna Brodniak, Julia Lewandowska, Łukasz Szleszyński, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło, Daniel Zych,

asystentka: Sabina Letner,

reżyseria światła: Paweł Murlik,

muzyka: Michał Mackiewicz,

udźwiękowienie: Anna Piotrowska,

space & costume design: Anna Piotrowska,

wykonanie kostiumów: Atlelier Bronisława Cichy,

realizacja światła: Dastin Greczyło,

realizacja dźwięku: Jakub Ritter,

ekipa techniczna: Krzysztof Soszka, Jakub Zapartowicz,

grafika: Małgorzata Piotrowska,

fotografia: Aleksandra Staszczyk,

premiera: 1-2 października 2022, Scena Cechownia, Teatr Rozbark, Bytom.


0''
niedziela, 23 października 2022
godz. 19:00
sobota, 29 października 2022
Unbody | chor. Kowala, Murawska, Woźna, Zglenicka | Hertz Haus
Spektakl Teatru Hertz Haus, w chor. Kowala, Murawska, Woźna, Zglenicka, grany w ramach Polskiej Sieci Tańca.

Opis spektaklu:

Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości formy ludzkiego ciała i jej jedynej prawidłowości.

 

Spektakl jest studium ciała, rozłożeniem go na czynniki, dekonstrukcją i sprawdzeniem co ta zmiana daje; uzyskaniem pełnego obrazu tkanek człowieka poprzez zmianę perspektyw: od nieświadomej, codziennej obecności ciała w jego okrojonej funkcjonalności – widzialnego i niezauważalnego i zautomatyzowanego zarazem, poprzez otwarcie wszelkich jego wymiarów, ku zmysłowej dotykalności.

 

Puzzle cielesne na 1000+ sztuk; plastelina członków; quiz na inteligencję ciała.

 

Jak dekompozycja ciała wpłynie na jego postrzeganie?

 

Czy nadal będzie to akceptowalna forma czy już raczej destrukt?

 

Czy ciało pozbawione przyjętego kanonu jest wstanie się zasymilować z otoczeniem oraz ze swoją nową strukturą?

 

Spójrzmy dzisiaj na ciało ludzkie. Oto skończona, wszystkim znana forma. Para kończyn górnych, para kończyn dolnych, harmonijna symetria, u czoła korpusu osadza się głowa, poniżej tułów – najcięższy z elementów.

 

Produkcja taśmowa człowieka. Nie można jednak założyć, że każda sylwetka jest fabrycznie identyczna. Ludzie odróżniają się od siebie pod względem fizyczności, mają różne kolory skóry, włosów, różne kształty ciała, różne kontury twarzy, wszystkie jednak te cechy są ludzkie.

 

Wynika z tego, że istnieje więcej niż tylko jeden sposób fizycznego bycia człowiekiem. Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości tej formy i jej jedynej prawidłowości. Spektakl jest studium ciała, rozłożeniem go na czynniki,dekonstrukcją i sprawdzeniem co ta zmiana daje; uzyskaniem pełnego obrazu tkanek człowieka poprzez zmianę perspektyw: od nieświadomej, codziennej obecności ciała w jego okrojonej funkcjonalności – widzialnego i niezauważalnego zarazem, poprzez otwarcie wszelkich jego wymiarów, ku zmysłowej dotykalności.

 

Puzzle cielesne na 1000+ sztuk; plastelina członków; quiz na inteligencję ciała. Wzięcie pod lupę ciała jako określoną formę, którą pragniemy poddać destrukcji.

 

Szczegółowe informacje:

choreografia, wykonanie, kostiumy
Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna, Anna Zglenicka

współpraca artystyczna
Artur Bieńkowski

czas trwania
60 min

premiera
05. 09. 2020

 

Spektakl powstał w ramach rezydencji artystycznej podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca przy wsparciu Zakładu Kulturalnego.

0''
sobota, 29 października 2022
godz. 19:00