Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
środa, 15 października 2025
„Ballady i romanse” godz.10:00 | Przestrzenie Sztuki-Taniec

Bilety w cenie: 30 zł uczeń, opiekunowie 1 zł.

Spektakl dla widzów 14 +.

Liczba miejsc ograniczona. Zapisy pod adresem mailowym: k.staneczek@teatrrozbark.pl

Adam Mickiewicz „Ballady i romanse” | ŚLĄSKI TEATR LALKI I AKTORA „ATENEUM”,  koprodukcja z TEATREM PINOKIO W ŁODZI

Reżyseria:
Gabriel Gietzky

Scenografia:
Klaudia Laszczyk

Muzyka:
Michał Zdrzałek

Choreografia:
Szymon Michlewicz-Sowa

Multimedia: Paweł Szymkowiak (wykorzystano projekcje studentów Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi: Macieja Bernasia i Mai Drząszcz-Van Reed „dziśszumimickiewiczszumidziś” oraz Natalii Godek „Świtezianka”)

Przygotowanie wokalne:
Dorota Dakszewicz

Asystent reżysera:
Michał Skiba

Premiera: 16 września 2022
Aktorzy:
Urszula Gołdowska, Aleksandra Zawalska, Dawid Kobiela, Michał Skiba, Bartosz Socha

Czas trwania: 60 minut.

Gabriel Gietzky, reżyser adresowanego do młodzieży i widzów dorosłych przedstawienia, postanowił spojrzeć na Romantyczność, Świteziankę, Lilie czy Rybkę nieco inaczej, niż przyzwyczaiła nas szkolna interpretacja lektury. Tym bardziej, że sam Mickiewicz pisząc Ballady i romanse miał do tych tajemniczych, wywodzących się z tradycji gminnych opowieści nie tylko emocjonalny stosunek, ale przecież i dystans.

Twórcy spektaklu spróbowali przyjrzeć im się z perspektywy współczesnego pokolenia młodych ludzi, którzy w wyjątkowym, fascynującym świecie pełnym fantazji, ludowych wierzeń i prawd moralnych niejednokrotnie odnajdą własne nastroje i dylematy, a również bliską im estetykę.

Aktorzy posługując się wielością form i technik, bawią się tekstem, ruchem, piosenką… Inscenizacja wykorzystuje bowiem różne konwencje teatralne, z groteską włącznie, zachowując jednak równocześnie ogromny szacunek dla wspaniałego mickiewiczowskiego wiersza.

Przedstawienie zrealizowano w ramach Roku Romantyzmu Polskiego i projektu Romantyczność 2022 związanego z dwusetną rocznicą wydania Ballad i romansów.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

„Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”.

0''
środa, 15 października 2025
godz. 10:00
„Ballady i romanse”, godz. 12:00 | Przestrzenie Sztuki-Taniec

Bilety w cenie: 30 zł uczeń, opiekunowie 1 zł.

Spektakl dla widzów 14 +.

Liczba miejsc ograniczona. Zapisy pod adresem mailowym: k.staneczek@teatrrozbark.pl

Adam Mickiewicz „Ballady i romanse” | ŚLĄSKI TEATR LALKI I AKTORA „ATENEUM”,  koprodukcja z TEATREM PINOKIO W ŁODZI

Reżyseria:
Gabriel Gietzky

Scenografia:
Klaudia Laszczyk

Muzyka:
Michał Zdrzałek

Choreografia:
Szymon Michlewicz-Sowa

Multimedia: Paweł Szymkowiak (wykorzystano projekcje studentów Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi: Macieja Bernasia i Mai Drząszcz-Van Reed „dziśszumimickiewiczszumidziś” oraz Natalii Godek „Świtezianka”)

Przygotowanie wokalne:
Dorota Dakszewicz

Asystent reżysera:
Michał Skiba

Premiera: 16 września 2022
Aktorzy:
Urszula Gołdowska, Aleksandra Zawalska, Dawid Kobiela, Michał Skiba, Bartosz Socha

Czas trwania: 60 minut.

Gabriel Gietzky, reżyser adresowanego do młodzieży i widzów dorosłych przedstawienia, postanowił spojrzeć na Romantyczność, Świteziankę, Lilie czy Rybkę nieco inaczej, niż przyzwyczaiła nas szkolna interpretacja lektury. Tym bardziej, że sam Mickiewicz pisząc Ballady i romanse miał do tych tajemniczych, wywodzących się z tradycji gminnych opowieści nie tylko emocjonalny stosunek, ale przecież i dystans.

Twórcy spektaklu spróbowali przyjrzeć im się z perspektywy współczesnego pokolenia młodych ludzi, którzy w wyjątkowym, fascynującym świecie pełnym fantazji, ludowych wierzeń i prawd moralnych niejednokrotnie odnajdą własne nastroje i dylematy, a również bliską im estetykę.

Aktorzy posługując się wielością form i technik, bawią się tekstem, ruchem, piosenką… Inscenizacja wykorzystuje bowiem różne konwencje teatralne, z groteską włącznie, zachowując jednak równocześnie ogromny szacunek dla wspaniałego mickiewiczowskiego wiersza.

Przedstawienie zrealizowano w ramach Roku Romantyzmu Polskiego i projektu Romantyczność 2022 związanego z dwusetną rocznicą wydania Ballad i romansów.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

„Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”.

0''
środa, 15 października 2025
godz. 12:00
czwartek, 16 października 2025
Glory Game, Teatr Komuna Warszawa | spektakl realizowany w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

Uwaga! Spektakl dla widzów powyżej 16 lat. W spektaklu pojawia się nagość.

Pierwsze nowożytne igrzyska olimpijskie zbiegają się w czasie z wynalezieniem kinematografu, co całkowicie przekształciło sposób uczestnictwa w sporcie i jego odbiór. Porządek mediów zdobywa panowanie nad porządkiem zawodów sportowych. Pod kamerę i teleuczestnictwo widza zmieniane są zasady i reguły dziedzin olimpijskich. Zabiegi związane z prezentacją ruchu: zwolnione i przyspieszone temu, powtórki, zbliżenia, czy gwałtowne zmiany punktów widzenia działają na widza jak wciągający serial i mają elementy melodramatu.

W centrum tego wszystkiego jest ciało, od którego zasady gry nieustannie wymagają coraz więcej. Nowoczesny sport nakłada na zawodników skrajne obciążenia przekraczające biologiczną wydolność organizmu. Citus – al us – for us (szybciej – wyżej – silniej).

„Powiadasz, że chcesz zwyciężyć w Olimpii. Przemyśl jednak, co się z tym wiąże. Musisz być posłuszny, przestrzegać diety, odmawiać sobie ciastek, ćwiczyć w ustalonych porach, czy to skwar, czy ziąb. Nie wolno Ci pić zimnej wody ani wina, kiedy zechcesz. Należy się oddać w ręce trenera tak, jakbyś się powierzał lekarzowi. A później, podczas zawodów, a to przeciwnik będzie próbował Cię oślepić, a to zwichniesz sobie rękę, a to z skręcisz kostkę, nałykasz się piachu i będziesz chłostany. A po tym wszystkim może się zdarzyć, że przegrasz.”

(Epiktet. Rozprawy III.15.2-4)

Glory Game w koncepcji i choreografii Dominka Więcka znalazło się również w podsumowaniu „Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024” magazynu Teatr. Zarówno w kategorii Najlepsza Choreografia jak i Najlepszy Spektakl Taneczny.  Spektakl Glory Game kolektywu Sicky Fingers Club i w choreografii Dominka Więcka został wybrany do prestiżowej sieci Aerowaves, która co roku promuje najciekawsze prace młodych choreografów z całej Europy.

Koncept i choreografia: 
Dominik Więcek

Kreacja i performance: 
kolektyw STICKY FINGERS CLUB w składzie: Daniela Komędera, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska, Natalia Dinges i Piotr Stanek

Opieka dramaturgiczna: 
Konrad Kurowski 

Scenografia: 
Mateusz Mioduszewski 

Kostiumy: 
Weronika Wood 

Muzyka: 
Przemek Degórski

Reżyseria oświetlenia: 
Piotr Pieczyński

Produkcja: 
Teatr Komuna Warszawa

0''
czwartek, 16 października 2025
godz. 19:00
piątek, 17 października 2025
Glory Game, Teatr Komuna Warszawa | spektakl realizowany w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

Uwaga! Spektakl dla widzów powyżej 16 lat. W spektaklu pojawia się nagość.

Pierwsze nowożytne igrzyska olimpijskie zbiegają się w czasie z wynalezieniem kinematografu, co całkowicie przekształciło sposób uczestnictwa w sporcie i jego odbiór. Porządek mediów zdobywa panowanie nad porządkiem zawodów sportowych. Pod kamerę i teleuczestnictwo widza zmieniane są zasady i reguły dziedzin olimpijskich. Zabiegi związane z prezentacją ruchu: zwolnione i przyspieszone temu, powtórki, zbliżenia, czy gwałtowne zmiany punktów widzenia działają na widza jak wciągający serial i mają elementy melodramatu.

W centrum tego wszystkiego jest ciało, od którego zasady gry nieustannie wymagają coraz więcej. Nowoczesny sport nakłada na zawodników skrajne obciążenia przekraczające biologiczną wydolność organizmu. Citus – al us – for us (szybciej – wyżej – silniej).

„Powiadasz, że chcesz zwyciężyć w Olimpii. Przemyśl jednak, co się z tym wiąże. Musisz być posłuszny,

przestrzegać diety, odmawiać sobie ciastek, ćwiczyć w ustalonych porach, czy to skwar, czy ziąb. Nie wolno Ci pić zimnej wody ani wina, kiedy zechcesz. Należy się oddać w ręce trenera tak, jakbyś się powierzał lekarzowi. A później, podczas zawodów, a to przeciwnik będzie próbował Cię oślepić, a to zwichniesz sobie rękę, a to z skręcisz kostkę, nałykasz się piachu i będziesz chłostany. A po tym wszystkim może się zdarzyć, że przegrasz.”
(Epiktet. Rozprawy III.15.2-4)

Glory Game w koncepcji i choreografii Dominka Więcka znalazło się również w podsumowaniu „Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024” magazynu Teatr. Zarówno w kategorii Najlepsza Choreografia jak i Najlepszy Spektakl Taneczny.  Spektakl Glory Game kolektywu Sicky Fingers Club i w choreografii Dominka Więcka został wybrany do prestiżowej sieci Aerowaves, która co roku promuje najciekawsze prace młodych choreografów z całej Europy.

Koncept i choreografia: 
Dominik Więcek

Kreacja i performance: 
kolektyw STICKY FINGERS CLUB w składzie: Daniela Komędera, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska, Natalia Dinges i Piotr Stanek

Opieka dramaturgiczna:
 
Konrad Kurowski 

Scenografia: 
Mateusz Mioduszewski 

Kostiumy: 
Weronika Wood 

Muzyka: 
Przemek Degórski

Reżyseria oświetlenia:
 
Piotr Pieczyński

Produkcja: 
Teatr Komuna Warszawa

0''
piątek, 17 października 2025
godz. 19:00
poniedziałek, 20 października 2025
Karaoke WORK IN PROGRESS, choreografia Rachel Erdos

KARAOKE – spektakl, którego nie zapomnisz!

Wyobraź sobie: scena pełna energii, błysk reflektorów, szałowe kostiumy i… Ty w samym środku akcji! „Karaoke” to nie tylko wydarzenie teatralne - to wybuchowa mieszanka muzyki, tańca i prawdziwych historii, które nabierają rytmu i koloru.

Stworzony przez Rachel Erdos z Wielkiej Brytanii i zaadaptowany na polskie realia, spektakl zamienia dobrze znane karaoke w taneczno-muzyczne show z twistem. Popularne hity w zupełnie nowym wydaniu, sześciu wykonawców, którzy wciągną Cię w swoje historie, a do tego szansa, żeby samemu wskoczyć na scenę i zaśpiewać, a to wszystko czeka na publiczność, która w tym widowisku staje się częścią akcji.

To nie jest zwykły spektakl. To impreza, teatr i klub karaoke w jednym. Przyjdź - zatańcz, zaśpiewaj, daj się ponieść. Karaoke - bo życie jest lepsze, gdy śpiewasz je głośno!

Koncepcja i choreografia: Rachel Erdos
Kreacja i wykonanie: Natalia Dinges, Mikołaj Karczewski, Paweł Kozłowski, Grzegorz Łabuda, Dominik Więcek, Monika Witkowska
Reżyseria świateł: Paweł Murlik
Montaż dźwięku: Dawid Tas
Koordynacja projektu: Alicja Siwik
Produkcja: IMSPACE Imagination Space Center, Living Space Theatre

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu “Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Zadanie publiczne współfinansowane ze środków miasta Bytom.

Projekt współfinansowany ze środków wsparcia „Teatrogranty”. Organizatorem Konkursu jest Katowice Miasto Ogrodów - Instytucja Kultury im. Krystyny Bochenek

0''
poniedziałek, 20 października 2025
godz. 19:00
piątek, 24 października 2025
24/7 Nowych Grzechów, Polski Teatr Tańca | spektakl realizowany w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

W trakcie przedstawienia używane są efekty stroboskopowe, które mogą wywoływać ataki epilepsji u osób wrażliwych na migające światła. Spektakl zawiera głośne dźwięki i wybuchy, które mogą być nieodpowiednie dla małych dzieci oraz osób wrażliwych na hałas. Podczas spektaklu używane są dym i sztuczne mgły. Osoby z astmą lub problemami z oddychaniem prosimy o zachowanie ostrożności.

Spektakl bez ograniczeń wiekowych, sugerowany dla widzów 14+

„Jest rzeka. Nazywa się szaleństwo. Pływają w niej liście. Nazywają się prawdą. Trzeba tylko wyłowić liście i przynieść je do brzegu. Ale jest ich bardzo dużo. A rzeka płynie szybko. Być może szybciej niż internet. A może nie …” - Rolf Baumgart

Grzechy śmiertelne potrzebują śmiertelnych grzeszników, a cnoty kardynalne potrzebują strażników swoich cnót. Grzechy i cnoty - awers i rewers tej samej monety.

Internet to rzeka, a w niej Sinfluencers, Dancefluencers, Infludancers.

„24/7 Nowych Grzechów" to czwarta koprodukcja bodytalk z Polskim Teatrem Tańca (Poznań) po JEWROPE (Nagroda dla Teatru Tańca miasta Kolonii w 2014 roku), SOLIDARITOT (uznanym za „Spektakl  Roku" w "Jahrbuch Tanz" - "Roczniku Taniec" 2019 roku) i ROMEOS & JULIAS UNPLAGUED.TRAUMSTADT (główna nagroda Złoty Yorick na 26. Międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku w 2022 roku).

Choreografia i reżyseria: Yoshiko Waki
Dramaturgia: Rolf Baumgart
Asystent choreografa: Momoko Baumgart
Muzyka: Patryk Piłasiewicz oraz kolaż i adaptacja: Antonio Vivaldi, Steve Reich, Andrzej Konieczny, Myra-Ida van der Veen, Melanie Martinez
Kostiumy i scenografia: Nanako Oizumi
Reżyseria świateł: Timo von der Horst
Video: Sven Stratmann
Rzeźby: Hagen Keller
Obsługa świateł, dźwięku i video: Dominik Dudek, Michał Beszczyński
Tancerze: Evelyn Blue, Kacper Bożek, Momoko Den, Julia Hałka, Patryk Jarczok, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Mateusz Krzysiak, Katarzyna Kulmińska, Dominik Kupka, Aleksandra Kuś, Daniel Michna, Jinwoo NamKung, Sandra Szatan, Zofia Tomczyk, Emily Wong-Adryańczyk
Koordynacja produkcji: Monika Zembrzycka
Produkcja: Polski Teatr Tańca
Koprodukcja: bodytalk

0''
piątek, 24 października 2025
godz. 19:00
sobota, 25 października 2025
24/7 Nowych Grzechów, Polski Teatr Tańca | spektakl realizowany w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

W trakcie przedstawienia używane są efekty stroboskopowe, które mogą wywoływać ataki epilepsji u osób wrażliwych na migające światła. Spektakl zawiera głośne dźwięki i wybuchy, które mogą być nieodpowiednie dla małych dzieci oraz osób wrażliwych na hałas. Podczas spektaklu używane są dym i sztuczne mgły. Osoby z astmą lub problemami z oddychaniem prosimy o zachowanie ostrożności.

Spektakl bez ograniczeń wiekowych, sugerowany dla widzów 14+

„Jest rzeka. Nazywa się szaleństwo. Pływają w niej liście. Nazywają się prawdą. Trzeba tylko wyłowić liście i przynieść je do brzegu. Ale jest ich bardzo dużo. A rzeka płynie szybko. Być może szybciej niż internet. A może nie …” - Rolf Baumgart

Grzechy śmiertelne potrzebują śmiertelnych grzeszników, a cnoty kardynalne potrzebują strażników swoich cnót. Grzechy i cnoty - awers i rewers tej samej monety.

Internet to rzeka, a w niej Sinfluencers, Dancefluencers, Infludancers.

„24/7 Nowych Grzechów" to czwarta koprodukcja bodytalk z Polskim Teatrem Tańca (Poznań) po JEWROPE (Nagroda dla Teatru Tańca miasta Kolonii w 2014 roku), SOLIDARITOT (uznanym za „Spektakl  Roku" w "Jahrbuch Tanz" - "Roczniku Taniec" 2019 roku) i ROMEOS & JULIAS UNPLAGUED.TRAUMSTADT (główna nagroda Złoty Yorick na 26. Międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku w 2022 roku).

Choreografia i reżyseria: Yoshiko Waki
Dramaturgia: Rolf Baumgart
Asystent choreografa: Momoko Baumgart
Muzyka: Patryk Piłasiewicz oraz kolaż i adaptacja: Antonio Vivaldi, Steve Reich, Andrzej Konieczny, Myra-Ida van der Veen, Melanie Martinez
Kostiumy i scenografia: Nanako Oizumi
Reżyseria świateł: Timo von der Horst
Video: Sven Stratmann
Rzeźby: Hagen Keller
Obsługa świateł, dźwięku i video: Dominik Dudek, Michał Beszczyński
Tancerze: Evelyn Blue, Kacper Bożek, Momoko Den, Julia Hałka, Patryk Jarczok, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Mateusz Krzysiak, Katarzyna Kulmińska, Dominik Kupka, Aleksandra Kuś, Daniel Michna, Jinwoo NamKung, Sandra Szatan, Zofia Tomczyk, Emily Wong-Adryańczyk
Koordynacja produkcji: Monika Zembrzycka
Produkcja: Polski Teatr Tańca
Koprodukcja: bodytalk

0''
sobota, 25 października 2025
godz. 19:00
niedziela, 26 października 2025
Miazga, chor. Stanisław Bulder, Artur Grabarczyk | spektakl realizowany w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

MIAZGA > h.art company

[ENTER]

Nerd alert!

[ENTER]

Miazga – program, który odpowiada za kodowanie ciągłości procesów zachodzących w ciele człowieka. Miazga to centrum zarządzania organizmem, skupione wokół ośrodkowego układu nerwowego. Fizjologiczne i społeczne mechanizmy, które zachodzą w Miazdze, są poddawane analizie, interpretacji i eksploatacji przez Awatary. Używają one języka programowania Brainfuck, który stanowi narzędzie choreograficzne, odpowiadające za strukturę, tempo i podejmowane przez Awatary decyzje.

[ENTER]

UWAGA! Ty też jesteś częścią Miazgi.

[WYJŚCIE]

Reżyseria, choreografia, performance: Stanisław Bulder, Artur Grabarczyk

Koncept: Artur Grabarczyk

Kostiumy: Stanisław Bulder

Muzyka: Zuzanna Henclik, Bartosz Kalwasiński

Wizualizacje: Gary Garnowski

Identyfikacja wizualna i dokumentacja: Maria Łozińska

Reżyseria światła: Stanisław Bulder, Artur Grabarczyk

Realizacja światła: Filip Ejsmont

Zdjęcia: Zuzanna Czaplak

Koordynacja Produkcji / h.art: Beata Miernik

Wsparcie dramaturgiczne/opieka merytoryczna: Katarzyna Kania

Produkcja: Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, h.art company, Stacja Orunia GAK

Spektakl MIAZGA powstał w ramach programu Przestrzenie Sztuki – Taniec, którego operatorem w Gdańsku w roku 2024 jest Instytut Kultury Miejskiej. Program Przestrzenie sztuki jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

0''
niedziela, 26 października 2025
godz. 19:00
piątek, 14 listopada 2025
UNDANCED | reż. i chor.Anna Piotrowska

Anastasiia Khvorost Charków, Ukraina Performerka, tancerka, choreografka. Laureatka międzynarodowych i europejskich festiwali oraz konkursów (Ukraina, Turcja, Czechy, Polska, Francja, Niemcy, Serbia, Litwa, Łotwa). Wyróżniona jako choreografka za pracę „Przewodnik” podczas festiwalu Horyzonty – Międzynarodowe Spotkania Baletowe (Bytom, Polska) Współpracowała i zdobywała doświadczenie w: Teatrze Tańca i Ruchu Rozbark (Bytom, PL) Narodowej Operze w Pradze (Praga, CZ), Teatrze Ponec (Praga, CZ), Lenka Vagnerova Dance Company (Praga, CZ), Martina Dance Company (Charków, UA). Brała udział w programach: „Living Archive” – Mc Gregor Studio (UK), „Translation in Motion” – Movement Research (USA).Wykształcenie: Duncan Centre Conservatory (Praga, CZ), Taneční Centrum Praha (Praga, CZ), Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina (Warszawa, PL). Obecnie studentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (Łódź, PL).

 

opieka artystyczna – dr hab. Anna Piotrowska. Doktor habilitowana w dziedzinie sztuk w dyscyplinie sztuki filmowe i teatralne. Doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” w Warszawie (1995 r). Od 1996 r. stworzyła ponad 130 autorskich choreografii i przedstawień teatralnych. Obecnie dyrektorka Teatru Rozbark, adiunkt Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, w latach 2019-2023 prodziekan Wydziału. Dwukrotnie otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego „Złotą Maskę” w 2016 i 2022 r.

Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest  improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na  wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.

http://piotrowskacompany.com/    https://vimeo.com/user6161350

Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark bierze udział w organizowanym przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego programie rezydencji artystycznej dla twórców i twórczyń z Ukrainy.

0''
piątek, 14 listopada 2025
godz. 19:00
sobota, 22 listopada 2025
To bitch or not to bitch | spektakl realizowany w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

22 listopada (sobota), godz. 19:00 To bitch or not to bitch, Hertz Haus | spektakl prezentowany w ramach Programu Przestrzeni Sztuki-Taniec.

Bilety w cenie: 40 zł normalny, 30 zł ulgowy.

Spektakl dla widzów dorosłych, w spektaklu występuje nagość. 

Być albo nie być dla ciała. W kontekstach kulturowych i społecznych szafujemy pojęciami i – jednak – osądami. Brudne ciało czy w czystości? Nieskalane czy pozostające tym czym jest w swojej istocie? Czy istnieją uniwersalne kryteria, by rozstrzygnąć dylematy? Dla twórczyń istotna jest fizyczność, bebechy, trawienie i wydalanie, skazy, egzemy i plamy; laboratorium, gdzie fizjologia spotyka filozofię. 

Plamy, zmazy i skazy. Stale powracają w twórczości Szekspira. Bez wątpienia obecne bezpośrednio - jako oznaki przemocy: plamy krwi czy śmiertelne ciosy. Hertz Haus w spektaklu  „To bitch or not to bitch”  za punkt wyjścia obiera` szekspirowski poemat ,,Gwałt na Lukrecji”, ale bez sięgania po bezpośrednie reprezentacje przemocy. Skupia się natomiast na śladach, jakie gwałt pozostawia na kobiecym ciele i kobiecej psychice oraz na opiece nad skrzywdzonym ciałem. 

To też historia o granicy oddzielającej czyste od brudnego i to, co można pokazać w teatrze, od tego, czego pokazywać się nie powinno.

Spektakl wygrał konkurs SzekspirOFF podczas 28 edycji Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku.  Nagrodę przyznano za innowacyjne podejście do twórczości Szekspira na poziomie treści (wybór poematu ,,Gwałt na Lukrecji”) i formy przedstawienia.  W werdykcie podkreślono oryginalne podejście do tematu gwałtu, bez sięgania po bezpośrednie reprezentacje przemocy, skupienie się na śladach, jakie gwałt pozostawia na kobiecym ciele i kobiecej psychice oraz na opiece nad skrzywdzonym ciałem.  

Reżyseria, choreografia, kostiumy i wykonanie: Hertz Haus (Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna, Anka Zglenicka)
Muzyka: Wojciech Wilk
Reżyseria oświetlenia: Hertz Haus & Filip Ejsmont
Konsultacje dramaturgiczne: Patrycja Kowańska
Czas trwania: 60 min
Zrealizowano w ramach konkursu SzekspirOFF 2024

 

0''
sobota, 22 listopada 2025
godz. 19:00
niedziela, 23 listopada 2025
To bitch or not to bitch | spektakl realizowany w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec.

23 listopada (niedziela), godz. 19:00 To bitch or not to bitch, Hertz Haus | spektakl prezentowany w ramach Programu Przestrzeni Sztuki-Taniec.

Bilety w cenie: 40 zł normalny, 30 zł ulgowy.

Spektakl dla widzów dorosłych, w spektaklu występuje nagość.

Być albo nie być dla ciała. W kontekstach kulturowych i społecznych szafujemy pojęciami i – jednak – osądami. Brudne ciało czy w czystości? Nieskalane czy pozostające tym czym jest w swojej istocie? Czy istnieją uniwersalne kryteria, by rozstrzygnąć dylematy? Dla twórczyń istotna jest fizyczność, bebechy, trawienie i wydalanie, skazy, egzemy i plamy; laboratorium, gdzie fizjologia spotyka filozofię. 

Plamy, zmazy i skazy. Stale powracają w twórczości Szekspira. Bez wątpienia obecne bezpośrednio - jako oznaki przemocy: plamy krwi czy śmiertelne ciosy. Hertz Haus w spektaklu  „To bitch or not to bitch”  za punkt wyjścia obiera` szekspirowski poemat ,,Gwałt na Lukrecji”, ale bez sięgania po bezpośrednie reprezentacje przemocy. Skupia się natomiast na śladach, jakie gwałt pozostawia na kobiecym ciele i kobiecej psychice oraz na opiece nad skrzywdzonym ciałem. 

To też historia o granicy oddzielającej czyste od brudnego i to, co można pokazać w teatrze, od tego, czego pokazywać się nie powinno.

Spektakl wygrał konkurs SzekspirOFF podczas 28 edycji Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku.  Nagrodę przyznano za innowacyjne podejście do twórczości Szekspira na poziomie treści (wybór poematu ,,Gwałt na Lukrecji”) i formy przedstawienia.  W werdykcie podkreślono oryginalne podejście do tematu gwałtu, bez sięgania po bezpośrednie reprezentacje przemocy, skupienie się na śladach, jakie gwałt pozostawia na kobiecym ciele i kobiecej psychice oraz na opiece nad skrzywdzonym ciałem.  

Reżyseria, choreografia, kostiumy i wykonanie: Hertz Haus (Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna, Anka Zglenicka)
Muzyka: Wojciech Wilk
Reżyseria oświetlenia: Hertz Haus & Filip Ejsmont
Konsultacje dramaturgiczne: Patrycja Kowańska
Czas trwania: 60 min
Zrealizowano w ramach konkursu SzekspirOFF 2024

 

0''
niedziela, 23 listopada 2025
godz. 19:00
piątek, 28 listopada 2025
BACHANTKI, reżyseria: Daria Kopiec, choreografia: Daniela Komędera

 BACHANTKI, reżyseria: Daria Kopiec, choreografia: Daniela Komędera |spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.

Bilety w cenie: 40 zł normalny, 30 zł ulgowy.

Uwaga: Spektakl przeznaczony dla widzów 16+. W spektaklu używane są światła stroboskopowe.

Choreografia: Daniela Komędera,
Reżyseria, adaptacja, dramaturgia: Daria Kopiec,
Muzyka: Aleksandra Gronowska,
Kostiumy: Patrycja Fitzet,
Scenografia: Daria Kopiec, Patrycja Fitzet,
Zdjęcia: Kama Rokicka,
Koordynacja scen intymnych: Aleksandra Osowicz,
Reżyseria światła: Daria Kopiec,
Realizacja światła: Michał Wawrzyniak,
Realizacja dźwięku: Tomasz Bienek,
Wykonanie elementów scenograficznych i obsługa sceny: Krzysztof Kowolik, Bartosz Napieracz,
Koordynacja: Marcelina Kubies, Alicja Kubies, Agnieszka Kasprzyk,
Promocja: Marcelina Kubies, Alicja Kubies,
Kierownik prób: Paweł Urbanowicz,
Asystent z obsady: Weronika Gotowska,
Czas: 90 minut (bez przerwy).

 W spektaklu wykorzystano tragedię Eurypidesa „Bachantki” w tłumaczeniu Jerzego Łanowskiego, „Kołysankę dla okruszka” Agnieszki Osieckiej, „Miłość od pierwszego wejrzenia” Wisławy Szymborskiej, „Kwaterunki” Kazimiery Iłłakowiczówny oraz fragmenty „Nie trzeba być Komnatą” Emily Dickinson w tłumaczeniu Stanisława Barańczaka, a także wiersze Safony w tłumaczeniu Jana Pietrzyckiego. Studenci, których autorskie teksty są użyte w scenariuszu: Angelika Bosacka, Ewa Kowalczyk, Weronika Manowska, Zuzanna Meyer, Paulina Michalska, Aleksander Mitura, Agata Skucińska, Weronika Gotowska.

„Spektakl dyplomowy inspirowany Eurypidesem to opowieść o zemście, o potrzebie bycia widzianym i energii seksualnej jako siły życiowej. Dionizos i Penteus reprezentują skrajne postawy. Dionizos swoją ekspansją seksualną zawstydza Penteusa. Jego działania oparte są na brawurze, prowokacji, natomiast Penteusa na lęku. Obaj reprezentują działania reaktywne wobec sytuacji, które ich spotykają. Są uwikłany w konflikty rodzinne i świadomie bądź nieświadomie wchodzą w rozgrywki, których podłożem jest chęć władzy. „BACHANTKI” to spektakl o roli tajemnicy w rodzinie i jej konsekwencjach, które obciążają cały ród. Ciężar tajemnicy sprawia, że członkowie rodziny nieświadomie przejmują pewną część bólu, rozpaczy, żalu, który nie może zostać otwarcie wyrażony. A to sprawia, że wewnętrzne konflikty narastają wewnątrz członków rodziny i społeczności, dochodząc do eskalacji i rozładowania, często niosącego tragiczne skutki. Energia seksualna wówczas zostaje przekierowana właśnie na rozładowanie emocjonalne napięć, a nie na wyrażanie miłości i szczęścia.”

Choreografka Daniela Komędera wraz z reżyserką Darią Kopiec, kompozytorką Aleksandrą Gronowską i zespołem aktorskim reinterpretują tekst, patrząc ze współczesnej strony na tematy zawarte w klasycznej tragedii takie jak boskość w człowieku, odwet, namiętność, walka, pożądanie, lęk czy zawiść. Przypatrują się roli ofiary jako zakamuflowanej formie zemsty.

Dofinansowano ze środków Funduszu Popierania Twórczości ZAiKS.

0''
piątek, 28 listopada 2025
godz. 19:00
sobota, 29 listopada 2025
BACHANTKI, reżyseria: Daria Kopiec, choreografia: Daniela Komędera

 BACHANTKI, reżyseria: Daria Kopiec, choreografia: Daniela Komędera |spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie.

Bilety w cenie: 40 zł normalny, 30 zł ulgowy.

Uwaga: Spektakl przeznaczony dla widzów 16+. W spektaklu używane są światła stroboskopowe.

Choreografia: Daniela Komędera,
Reżyseria, adaptacja, dramaturgia: Daria Kopiec,
Muzyka: Aleksandra Gronowska,
Kostiumy: Patrycja Fitzet,
Scenografia: Daria Kopiec, Patrycja Fitzet,
Zdjęcia: Kama Rokicka,
Koordynacja scen intymnych: Aleksandra Osowicz,
Reżyseria światła: Daria Kopiec,
Realizacja światła: Michał Wawrzyniak,
Realizacja dźwięku: Tomasz Bienek,
Wykonanie elementów scenograficznych i obsługa sceny: Krzysztof Kowolik, Bartosz Napieracz,
Koordynacja: Marcelina Kubies, Alicja Kubies, Agnieszka Kasprzyk,
Promocja: Marcelina Kubies, Alicja Kubies,
Kierownik prób: Paweł Urbanowicz,
Asystent z obsady: Weronika Gotowska,
Czas: 90 minut (bez przerwy).

 W spektaklu wykorzystano tragedię Eurypidesa „Bachantki” w tłumaczeniu Jerzego Łanowskiego, „Kołysankę dla okruszka” Agnieszki Osieckiej, „Miłość od pierwszego wejrzenia” Wisławy Szymborskiej, „Kwaterunki” Kazimiery Iłłakowiczówny oraz fragmenty „Nie trzeba być Komnatą” Emily Dickinson w tłumaczeniu Stanisława Barańczaka, a także wiersze Safony w tłumaczeniu Jana Pietrzyckiego. Studenci, których autorskie teksty są użyte w scenariuszu: Angelika Bosacka, Ewa Kowalczyk, Weronika Manowska, Zuzanna Meyer, Paulina Michalska, Aleksander Mitura, Agata Skucińska, Weronika Gotowska.

„Spektakl dyplomowy inspirowany Eurypidesem to opowieść o zemście, o potrzebie bycia widzianym i energii seksualnej jako siły życiowej. Dionizos i Penteus reprezentują skrajne postawy. Dionizos swoją ekspansją seksualną zawstydza Penteusa. Jego działania oparte są na brawurze, prowokacji, natomiast Penteusa na lęku. Obaj reprezentują działania reaktywne wobec sytuacji, które ich spotykają. Są uwikłany w konflikty rodzinne i świadomie bądź nieświadomie wchodzą w rozgrywki, których podłożem jest chęć władzy. „BACHANTKI” to spektakl o roli tajemnicy w rodzinie i jej konsekwencjach, które obciążają cały ród. Ciężar tajemnicy sprawia, że członkowie rodziny nieświadomie przejmują pewną część bólu, rozpaczy, żalu, który nie może zostać otwarcie wyrażony. A to sprawia, że wewnętrzne konflikty narastają wewnątrz członków rodziny i społeczności, dochodząc do eskalacji i rozładowania, często niosącego tragiczne skutki. Energia seksualna wówczas zostaje przekierowana właśnie na rozładowanie emocjonalne napięć, a nie na wyrażanie miłości i szczęścia.”

Choreografka Daniela Komędera wraz z reżyserką Darią Kopiec, kompozytorką Aleksandrą Gronowską i zespołem aktorskim reinterpretują tekst, patrząc ze współczesnej strony na tematy zawarte w klasycznej tragedii takie jak boskość w człowieku, odwet, namiętność, walka, pożądanie, lęk czy zawiść. Przypatrują się roli ofiary jako zakamuflowanej formie zemsty.

Dofinansowano ze środków Funduszu Popierania Twórczości ZAiKS.

0''
sobota, 29 listopada 2025
godz. 19:00