Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
sobota, 10 stycznia 2026
Rytmy tańca współczesnego i ludowego - warsztaty z Julią Stalicą (11–15 lat)

Wspólnie z Julią Stalicą, tancerką i choreografką, zapraszamy na weekendowe warsztaty, które połączą technikę tańca współczesnego z rytmami ludowymi oraz pobudzą ciało i kreatywność.

Z kim?

JULIA STALICA
Tancerka, choreografka, absolwentka kierunku Dance & Choreography na Falmouth University (UK). Tworzy autorski spektakl solowy „Ja, Jagna”, łącząc język tańca współczesnego i ludowego. Współpracowała z Teatrem Tańca i Ruchu ROZBARK oraz została wybrana do laboratorium choreograficznego “The Ignorant Choreographer” prowadzonego przez Charę Kotsali. Jej praktyka artystyczna skupia się na pracy kolektywnej, badaniach nad tożsamością oraz zrównoważonym rozwoju w sztuce.

Julia łączy w swojej pracy technikę współczesną i improwizację ruchową z pasją do kultury ludowej, tworząc unikalną fuzję stylów, która jest podstawą warsztatu.

Kiedy? 10 stycznia 2026
Gdzie? Teatr Rozbark, studio A

Program i opis zajęć | SOBOTA
14:00-16:00 (2h)

Blok warsztatowy: Rytmy tańca współczesnego i ludowego
Poziom: dla osób z wcześniejszym doświadczeniem ruchowym (np. joga, pilates, inne techniki taneczne)
Grupa wiekowa: 11–15 lat
Ubiór: wygodny strój, długie spodnie, skarpetki; prosimy zabrać butelkę wody (bez szkła)
Cena: 80 zł

O warsztatach:
Warsztat Julii Stalicy to spotkanie dwóch światów: lekkości i zwinności tańca współczesnego oraz energii, ciężaru i rytmiczności tańca ludowego. Zajęcia poprowadzą uczestników przez dynamiczne sekwencje ruchowe, w których poznają podstawy techniki współczesnej, pracę z ciężarem, przepływem oraz jakością ruchu.

Następnie — w rytmach inspirowanych folklorem — uczestnicy odkryją, jak ciało może czerpać z tradycji, zachowując jednocześnie współczesną ekspresję. Finałem będzie choreografia łącząca oba style, a zwieńczeniem spotkania prowadzona improwizacja, w której każdy zmierzy się z fascynującą dualnością: ludową ziemistością i współczesną swobodą ruchu.

To warsztat, który rozwija świadomość ciała, daje ogrom przyjemności z ruchu i otwiera na nowe doświadczenia taneczne — zarówno techniczne, jak i kreatywne. Idealny dla osób, które chcą poszerzyć swój taneczny język i zanurzyć się w wyjątkowej fuzji stylów.

KARNET na dwa dni (4h warsztatów) 140 zł. 

DOKUMENTY DO POBRANIA (karta zgłoszenia, regulamin) oraz szczegółowe informacje już wkrótce. 

Dodatkowa korzyść dla uczestników warsztatów:
Uczestnicy warsztatów z Julią Stalicą będą mieli możliwość zakupu biletu na spektakl Ja, Jagna (reżyseria, choreografia, wykonanie: Julia Stalica) w specjalnej cenie 15 zł od osoby.
Zniżkę będzie można zrealizować poprzez dokonanie rezerwacji pod adresem: k.staneczek@teatrrozbark.pl.

Wydarzenie (już wkrótce) na Facebooku. Zasygnalizuj swój udział lub zainteresowanie aby nie ominęła Cię aktualizacja wydarzenia.

KONTAKT:
Karolina Staneczek | koordynacja projektów artystycznych i edukacyjnych
tel.: +48 32 428 13 11
k.staneczek@teatrrozbark.pl (preferowany)

120''
sobota, 10 stycznia 2026
godz. 14:00
niedziela, 11 stycznia 2026
Rytmy tańca współczesnego i ludowego - warsztaty z Julią Stalicą (16 +)

Wspólnie z Julią Stalicą, tancerką i choreografką, zapraszamy na weekendowe warsztaty, które połączą technikę tańca współczesnego z rytmami ludowymi oraz pobudzą ciało i kreatywność.

Z kim?

JULIA STALICA
Tancerka, choreografka, absolwentka kierunku Dance & Choreography na Falmouth University (UK). Tworzy autorski spektakl solowy „Ja, Jagna”, łącząc język tańca współczesnego i ludowego. Współpracowała z Teatrem Tańca i Ruchu ROZBARK oraz została wybrana do laboratorium choreograficznego “The Ignorant Choreographer” prowadzonego przez Charę Kotsali. Jej praktyka artystyczna skupia się na pracy kolektywnej, badaniach nad tożsamością oraz zrównoważonym rozwoju w sztuce.

Julia łączy w swojej pracy technikę współczesną i improwizację ruchową z pasją do kultury ludowej, tworząc unikalną fuzję stylów, która jest podstawą warsztatu.

Kiedy? 11 stycznia 2026
Gdzie? Teatr Rozbark, studio A

Program i opis zajęć | NIEDZIELA
10:00-12:00 (2h)

Blok warsztatowy: Rytmy tańca współczesnego i ludowego
Poziom: dla osób z wcześniejszym doświadczeniem ruchowym (np. joga, pilates, inne techniki taneczne)
Grupa wiekowa: 16 +
Ubiór: wygodny strój, długie spodnie, skarpetki; prosimy zabrać butelkę wody (bez szkła)
Cena: 80 zł

O warsztatach:
Warsztat Julii Stalicy to spotkanie dwóch światów: lekkości i zwinności tańca współczesnego oraz energii, ciężaru i rytmiczności tańca ludowego. Zajęcia poprowadzą uczestników przez dynamiczne sekwencje ruchowe, w których poznają podstawy techniki współczesnej, pracę z ciężarem, przepływem oraz jakością ruchu.

Następnie — w rytmach inspirowanych folklorem — uczestnicy odkryją, jak ciało może czerpać z tradycji, zachowując jednocześnie współczesną ekspresję. Finałem będzie choreografia łącząca oba style, a zwieńczeniem spotkania prowadzona improwizacja, w której każdy zmierzy się z fascynującą dualnością: ludową ziemistością i współczesną swobodą ruchu.

To warsztat, który rozwija świadomość ciała, daje ogrom przyjemności z ruchu i otwiera na nowe doświadczenia taneczne — zarówno techniczne, jak i kreatywne. Idealny dla osób, które chcą poszerzyć swój taneczny język i zanurzyć się w wyjątkowej fuzji stylów.

KARNET na dwa dni (4h warsztatów) 140 zł. Możliwość zakupu karnetu w wydarzeniu sobotnim. 

DOKUMENTY DO POBRANIA (karta zgłoszenia, regulamin) oraz szczegółowe informacje już wkrótce.

Dodatkowa korzyść dla uczestników warsztatów:
Uczestnicy warsztatów z Julią Stalicą będą mieli możliwość zakupu biletu na spektakl Ja, Jagna (reżyseria, choreografia, wykonanie: Julia Stalica) w specjalnej cenie 15 zł od osoby.
Zniżkę będzie można zrealizować poprzez dokonanie rezerwacji pod adresem: k.staneczek@teatrrozbark.pl.

Wydarzenie (już wkrótce) na Facebooku. Zasygnalizuj swój udział lub zainteresowanie aby nie ominęła Cię aktualizacja wydarzenia.

KONTAKT:
Karolina Staneczek | koordynacja projektów artystycznych i edukacyjnych
tel.: +48 32 428 13 11
k.staneczek@teatrrozbark.pl (preferowany)

120''
niedziela, 11 stycznia 2026
godz. 10:00
wtorek, 13 stycznia 2026
Ja, Jagna | reżyseria, choreografia, wykonanie: Julia Stalica
We współczesnym dyskursie o tradycji wciąż dominuje zbyt jednolity, uproszczony i uromantyczniony obraz kultury ludowej. Polskie tańce ludowe prezentowane są najczęściej w formie estetyzowanej – oderwanej od prawdziwych, historycznych i emocjonalnych kontekstów, co sprzyja utrwalaniu zjawiska chłopomanii: idealizowania wsi, przeszłości i tradycji w sposób, który nie oddaje ich złożoności ani autentycznego charakteru. Konsekwencją jest wypłycenie znaczenia tańca ludowego, który w odbiorze społecznym bywa redukowany do barwnego folkloru, zamiast funkcjonować jako pełnoprawny, wielowymiarowy język kultury.

Moją odpowiedzią na to zjawisko jest spektakl „Ja, Jagna” – nowoczesne dzieło sceniczne, które przełamuje dotychczasowe normy estetyczne i narracyjne dotyczące tradycji, tańca ludowego i postrzegania kultury wsi. Spektakl łączy język tańca współczesnego z elementami tańca tradycyjnego, budując nową, oryginalną formę wypowiedzi choreograficznej. Czerpie inspiracje z „Chłopów” Władysława Reymonta, lecz koncentruje się na wątku Jagny – bohaterki wciąż interpretowanej stereotypowo i uprzedmiotawianej. W mojej interpretacji Jagna zostaje postawiona w pozycji kobiety współczesnej, która zmaga się zarówno z narracją o sobie narzuconą przez społeczność Lipiec, jak i z tym, jak jej historia rezonuje dzisiaj. Nurty które kierują moim procesem twórczym to m.in.: redefinicja roli kobiety w kulturze ludowej i chłopskiej; krytyczne spojrzenie na sposób, w jaki opowiadamy o tradycji; próba odzyskania głosu przez postacie, które w oryginale nie miały prawa do własnej narracji; dialog pomiędzy dawnym a współczesnym.

Reżyseria, Choreografia i wykonanie: Julia Stalica
Muzyka: Artur Pruchniewicz (Amatowsky)
Reżyseria świateł i scenografii: Paweł Murlik
Wizualizacje i Plakat: Olga Wardęga
Strój sceniczny: Joanna Groële oraz Lena Głogowska
Koordynacja projektu: Justyna Kukiełka
Dokumentacja fotograficzna: Aleksandra Staszczyk oraz Mariusz Wit Tatkowski
Partnerzy projektu: Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark oraz Przestrzeń Rezydencyjna Młyn3D w Przecławiu.

Wydarzenie na
Facebooku. Zasygnalizuj swój udział lub zainteresowanie.

Dodatkowo:
W dniach 10 i 11 stycznia 2026 istnieje możliwość udziału w warsztatach weekendowych Rytmy tańca współczesnego i ludowego, prowadzonych przez Julię Stalicę dla dwu grup wiekowych (11-15 lat w sobotę oraz 16+ w niedzielę). Warsztaty dedykowane są dla osób z wcześniejszym doświadczeniem ruchowym (np. joga, pilates, inne techniki taneczne). 
0''
wtorek, 13 stycznia 2026
godz. 19:00
piątek, 30 stycznia 2026
Stabilizacja. Donosiciele Kruchości | koncepcja, reżyseria, dramaturgia, choreografia: Anna Piotrowska

STABILIZACJA. DONOSICIELE KRUCHOŚCI

Różewicz. Mrożek. Człowiek i sztuczna inteligencja. Performatywne świadkowanie rzeczywistości wg Piotrowskiej.

 

Projekt Anny Piotrowskiej zderza trzy porządki: powojenną „małą stabilizację” Tadeusza Różewicza, groteskowy świat „Donosów” Sławomira Mrożka oraz współczesną codzienność człowieka. Z tego zderzenia powstaje nowa, sceniczna metafora, oddająca w sposób symboliczny dwa światy klasyczny (analogowy) i cyfrowy.

To opowieść o absurdzie codzienności i potrzebie sensu – o tym, jak stabilizacja w epoce nadmiaru może przerodzić się w uśpienie, rozleniwienie, a świadkowanie w autodonos. Różewicz w dramacie „Świadkowie albo nasza mała stabilizacja” uchwycił grozę zwyczajności: rytuały życia, które ukrywają duchową pustkę i utratę sensu. Ich codzienność jest rytuałem: herbata, radio, rosół, drobne rozmowy – wydaje się niegroźna, a jednak w tym „nic” kryje się dramat. Punktem odbicia do kreacji jest odniesienie do świata cyfrowego w wymiarze symbolicznym.

W epoce algorytmów i sztucznej inteligencji rodzi się pytanie: czy potrafimy jeszcze być świadkami kruchości, nie raportując jej, lecz czując, słuchając i współistniejąc? Gdzie przebiegają granice etyki i bezpieczeństwa? Zderzenie tradycji literackiej ze współczesną wrażliwością ujawnia, jak systemowe i technologiczne mechanizmy potrafią wypierać autentyczne doświadczanie życia. Spektakl Piotrowskiej staje się performatywnym eksperymentem, metaforą delikatności człowieka wobec systemu. Apokaliptyczna wizja kruchości zbudowana jest na egzystencjalnych pytaniach wynikających ze świadkowania rzeczywistości. Kim stają się tytułowi “Donosiciele kruchości” w obliczu stabilizacji – lub jej braku? Zapraszamy na kolejny spektakl zespołu artystycznego Teatru Rozbark.

Spektakl dla widzów 16+.
Występują w nim światła stroboskopowe oraz sceny nagości.

 

koncepcja, reżyseria, dramaturgia, choreografia: Anna Piotrowska,

kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Aleksandra Kępińska, Anastasiia Khvorost, Sabina Letner, Julia Lewandowska, Ewa Noras, Dawid Sozański, Daniel Zych,

przestrzeń i kostiumy: Anna Piotrowska, Ewa Noras, Atelier Bronisława Cichy, 

reżyseria światła: Paweł Murlik & Anna Piotrowska, 

muzyka: dj Space,

konsultacje aktorskie: Bartłomiej Błaszczyński,

zespół techniczny: Dastin Greczyło, Kacper Mogilnicki, Jakub Ritter, Krzysztof Soszka, Kuba Zapartowicz, Mateusz Gładysz, Jacek Moś,

video promocyjne: Anastasiia Khvorost, Anna Piotrowska, Ewa Noras, Aleksandra Kępińska,

video projekcji: Julia Lewandowska, Aleksandra Kępińska, Anna Piotrowska, 

sesja promocyjna: Anna Wilk | Wilk Fotografia, 

współpraca fotograficzna: Aleksandra Staszczyk, Jola Staszczyk.

 

Spektakl bierze udział w XI Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej i Europejskiej „Klasyka Żywa”

Cena dla grupy szkolnej (16+): 20 zł od osoby | 1 zł opiekun. Zapisy przyjmowane są pod adresem mailowym k.staneczek@teatrrozbark.pl 

0''
piątek, 30 stycznia 2026
godz. 11:00
Stabilizacja. Donosiciele Kruchości | koncepcja, reżyseria, dramaturgia, choreografia: Anna Piotrowska

STABILIZACJA. DONOSICIELE KRUCHOŚCI

Różewicz. Mrożek. Człowiek i sztuczna inteligencja. Performatywne świadkowanie rzeczywistości wg Piotrowskiej.

 

Projekt Anny Piotrowskiej zderza trzy porządki: powojenną „małą stabilizację” Tadeusza Różewicza, groteskowy świat „Donosów” Sławomira Mrożka oraz współczesną codzienność człowieka. Z tego zderzenia powstaje nowa, sceniczna metafora, oddająca w sposób symboliczny dwa światy klasyczny (analogowy) i cyfrowy.

To opowieść o absurdzie codzienności i potrzebie sensu – o tym, jak stabilizacja w epoce nadmiaru może przerodzić się w uśpienie, rozleniwienie, a świadkowanie w autodonos. Różewicz w dramacie „Świadkowie albo nasza mała stabilizacja” uchwycił grozę zwyczajności: rytuały życia, które ukrywają duchową pustkę i utratę sensu. Ich codzienność jest rytuałem: herbata, radio, rosół, drobne rozmowy – wydaje się niegroźna, a jednak w tym „nic” kryje się dramat. Punktem odbicia do kreacji jest odniesienie do świata cyfrowego w wymiarze symbolicznym.

W epoce algorytmów i sztucznej inteligencji rodzi się pytanie: czy potrafimy jeszcze być świadkami kruchości, nie raportując jej, lecz czując, słuchając i współistniejąc? Gdzie przebiegają granice etyki i bezpieczeństwa? Zderzenie tradycji literackiej ze współczesną wrażliwością ujawnia, jak systemowe i technologiczne mechanizmy potrafią wypierać autentyczne doświadczanie życia. Spektakl Piotrowskiej staje się performatywnym eksperymentem, metaforą delikatności człowieka wobec systemu. Apokaliptyczna wizja kruchości zbudowana jest na egzystencjalnych pytaniach wynikających ze świadkowania rzeczywistości. Kim stają się tytułowi “Donosiciele kruchości” w obliczu stabilizacji – lub jej braku? Zapraszamy na kolejny spektakl zespołu artystycznego Teatru Rozbark.

Spektakl dla widzów 16+.
Występują w nim światła stroboskopowe oraz sceny nagości.

 

koncepcja, reżyseria, dramaturgia, choreografia: Anna Piotrowska,

kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Aleksandra Kępińska, Anastasiia Khvorost, Sabina Letner, Julia Lewandowska, Ewa Noras, Dawid Sozański, Daniel Zych,

przestrzeń i kostiumy: Anna Piotrowska, Ewa Noras, Atelier Bronisława Cichy, 

reżyseria światła: Paweł Murlik & Anna Piotrowska, 

muzyka: dj Space,

konsultacje aktorskie: Bartłomiej Błaszczyński,

zespół techniczny: Dastin Greczyło, Kacper Mogilnicki, Jakub Ritter, Krzysztof Soszka, Kuba Zapartowicz, Mateusz Gładysz, Jacek Moś,

video promocyjne: Anastasiia Khvorost, Anna Piotrowska, Ewa Noras, Aleksandra Kępińska,

video projekcji: Julia Lewandowska, Aleksandra Kępińska, Anna Piotrowska, 

sesja promocyjna: Anna Wilk | Wilk Fotografia, 

współpraca fotograficzna: Aleksandra Staszczyk, Jola Staszczyk.

 

Spektakl bierze udział w XI Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej i Europejskiej „Klasyka Żywa”

0''
piątek, 30 stycznia 2026
godz. 19:00
sobota, 31 stycznia 2026
Stabilizacja. Donosiciele Kruchości | koncepcja, reżyseria, dramaturgia, choreografia: Anna Piotrowska

STABILIZACJA. DONOSICIELE KRUCHOŚCI

Różewicz. Mrożek. Człowiek i sztuczna inteligencja. Performatywne świadkowanie rzeczywistości wg Piotrowskiej.

 

Projekt Anny Piotrowskiej zderza trzy porządki: powojenną „małą stabilizację” Tadeusza Różewicza, groteskowy świat „Donosów” Sławomira Mrożka oraz współczesną codzienność człowieka. Z tego zderzenia powstaje nowa, sceniczna metafora, oddająca w sposób symboliczny dwa światy klasyczny (analogowy) i cyfrowy.

To opowieść o absurdzie codzienności i potrzebie sensu – o tym, jak stabilizacja w epoce nadmiaru może przerodzić się w uśpienie, rozleniwienie, a świadkowanie w autodonos. Różewicz w dramacie „Świadkowie albo nasza mała stabilizacja” uchwycił grozę zwyczajności: rytuały życia, które ukrywają duchową pustkę i utratę sensu. Ich codzienność jest rytuałem: herbata, radio, rosół, drobne rozmowy – wydaje się niegroźna, a jednak w tym „nic” kryje się dramat. Punktem odbicia do kreacji jest odniesienie do świata cyfrowego w wymiarze symbolicznym.

W epoce algorytmów i sztucznej inteligencji rodzi się pytanie: czy potrafimy jeszcze być świadkami kruchości, nie raportując jej, lecz czując, słuchając i współistniejąc? Gdzie przebiegają granice etyki i bezpieczeństwa? Zderzenie tradycji literackiej ze współczesną wrażliwością ujawnia, jak systemowe i technologiczne mechanizmy potrafią wypierać autentyczne doświadczanie życia. Spektakl Piotrowskiej staje się performatywnym eksperymentem, metaforą delikatności człowieka wobec systemu. Apokaliptyczna wizja kruchości zbudowana jest na egzystencjalnych pytaniach wynikających ze świadkowania rzeczywistości. Kim stają się tytułowi “Donosiciele kruchości” w obliczu stabilizacji – lub jej braku? Zapraszamy na kolejny spektakl zespołu artystycznego Teatru Rozbark.

Spektakl dla widzów 16+.
Występują w nim światła stroboskopowe oraz sceny nagości.

 

koncepcja, reżyseria, dramaturgia, choreografia: Anna Piotrowska,

kreacja i wykonanie: Kamil Bończyk, Aleksandra Kępińska, Anastasiia Khvorost, Sabina Letner, Julia Lewandowska, Ewa Noras, Dawid Sozański, Daniel Zych,

przestrzeń i kostiumy: Anna Piotrowska, Ewa Noras, Atelier Bronisława Cichy, 

reżyseria światła: Paweł Murlik & Anna Piotrowska, 

muzyka: dj Space,

konsultacje aktorskie: Bartłomiej Błaszczyński,

zespół techniczny: Dastin Greczyło, Kacper Mogilnicki, Jakub Ritter, Krzysztof Soszka, Kuba Zapartowicz, Mateusz Gładysz, Jacek Moś,

video promocyjne: Anastasiia Khvorost, Anna Piotrowska, Ewa Noras, Aleksandra Kępińska,

video projekcji: Julia Lewandowska, Aleksandra Kępińska, Anna Piotrowska, 

sesja promocyjna: Anna Wilk | Wilk Fotografia, 

współpraca fotograficzna: Aleksandra Staszczyk, Jola Staszczyk.

 

Spektakl bierze udział w XI Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej i Europejskiej „Klasyka Żywa”

0''
sobota, 31 stycznia 2026
godz. 19:00