31 października 2024, godz.: 19:00
31 października (czwartek), godz. 19:00 Copy of Copy of NPC | choreografia: Mateusz Wierzbicki | premiera | Przestrzenie Sztuki – Taniec
Bilety w cenie: 30 zł ulgowy, 40 zł normalny.
OBSADA:
Piotr Stanek – aktor, tancerz, choreograf. Absolwent AST im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Działa jako niezależny twórca w obszarze teatru, choreografii, filmu oraz opery. Współpracuje z teatrem Dada von Bzdülöw, teatrem O.de.la, kolektywem Sticky Fingers Club. W ostatnich latach współpracował m.in. z: Leszkiem Bzdylem, Kubą Kowalskim, Pawłem Miśkiewiczem, Simone Basani, Roberto Olivanem, Joe Alterem, Martą Bury, Dominiką Knapik, Mariuszem Trelińskim, Rafałem Dziemidokiem, Jakubem Truszkowskim, Cezarym Tomaszewskim, Kasią Mińkowską. Laureat stypendium w dziedzinie kultury w Województwie Zachodniopomorskim. We współpracy z innymi artystami, tworzy autorskie projekty m.in.: „Scores for yearning. The concert”, „Imaginary Archive”, spektakl solowy “Arizona”, “Niesamowity świat OBŁOCZKA”, “Sonety. Wiek hipochondryka”.
Jan Sarata – tancerz, aktor, choreograf, performer. Absolwent Wydziału Teatru Tańca na Akademii Sztuk Teatralnych w Bytomiu. Ukończył kurs Choreografii Eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie. Brał udział w licznych warsztatach z zakresu sztuk performatywnych. Performer w spektaklach takich jak „Statue of Liberty”, „Blisko”, „Odyseja”, „Burza. Regulamin wyspy”. Laureat Grand Prix Festiwalu Fama 2018 oraz rezydent Gdańskiego Festiwalu Tańca i Olsztyńskiego Teatru Tańca. Autor performensów i choreograf spektakli dramatycznych oraz lalkowych.
Olga Bury – aktorka, tancerka, choreografka. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca AST w Bytomiu oraz studiów dziennikarskich. Współpracowała m.in. z Teatrem O.de.la, Ferencem Feherem i Pawłem Miśkiewiczem. Reżyserka spektakli „Niesamowity świat OBŁOCZKA” oraz „SONETY – wiek hipochondryka”. Finalistka konkursu Papaya Young Directors. Współautorka krótkometrażowego filmu dokumentalnego „NICI PAMIĘCI”.
Zuzanna Predygier – aktorka, tancerka, absolwentka Wydziału Teatru Tańca AST oraz Pełnego Treningu w Technice Meisnera w Laboratorium Meisnera w Warszawie. Współtworzyła spektakl „Gloria” na Gdańskim Festiwalu Tańca. Brała udział w performatywnych czytaniach w Teatrze Dramatycznym w Warszawie i Instytucie Grotowskiego. Od lat związana z Techniką Meisnera, współpracuje jako instruktor z Laboratorium Meisnera.
CHOREOGRAFIA
Mateusz Wierzbicki – tancerz, aktor, choreograf, absolwent Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie. Ukończył także Szkołę Aktorską Haliny i Jana Machulskich w Warszawie oraz studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Współpracuje z Teatrem Pantomimy we Wrocławiu.
Laureat wielu prestiżowych nagród, m.in. pierwszego miejsca na I Festiwalu Etiud Teatralnych „Wykon 2019” za etiudę „Ludzie Ptaki” w reżyserii Andrzeja Michalskiego. Mateusz Wierzbicki występował w licznych spektaklach, m.in. „ZEN_IT” w ramach konkursu „Katowicka Runda Teatralna”, za który zespół otrzymał pięć nagród, w tym Grand Prix. Jego spekt
Współpracował także przy projektach filmowych, występując w takich filmach krótkometrażowych jak „Klify Namiętności” oraz „Gra na zwłoki”. Jego zaangażowanie w pracę teatralną i filmową obejmuje także współpracę z kolektywami teatralnymi, takimi jak Vagabond Physical Collective, z którym stworzył spektakl „Co tu tak dudni?”.
REŻYSERIA / DRAMATURGIA
Jan Łuć – reżyser, dramaturg, manager kultury. Absolwent Wydziału Aktorskiego Łódzkiej Szkoły Filmowej i Szkoły Aktorskiej Machulskich. Jego działalność dramaturgiczna obejmuje współpracę z licznymi teatrami dramatycznymi, w tym z Teatrem Narodowym w Warszawie, Starym Teatrem w Krakowie, Teatrem Ludowym w Krakowie oraz Teatrem Nowym w Poznaniu. W tych instytucjach współpracował przy takich spektaklach, jak „Alte Hejm/Stary Dom” (Teatr Nowy) oraz „Śmierć Komiwojażera” i „Opowieści Lasku Wiedeńskiego” (Teatr Ludowy). Był reżyserem i dramaturgiem spektakli: „Refleksje” w Teatrze Szwalnia, „Gangliony, Gangliony…” w ramach Przestrzeni Sztuki Teatr, „Prawdy za grosz” w ramach Pestka (Re)zydencje oraz „Limbo” – finalistę The Best OFF 2013, .Uczestniczył w licznych programach wspierających twórczość niezależną, takich jak program OFF Polska oraz Lato w Teatrze, które wspierały jego projekty w latach 2022 i 2023.
Jako manager kultury i założyciel Fundacji Bez Kontekstu zajmuje się realizacją projektów artystycznych oraz promocją nowych technologii w sztuce, szczególnie w zakresie immersji i dźwięku przestrzennego. Łuć aktywnie działa na polu teatralnym, współtworząc festiwale takie jak Międzynarodowy Festiwal Sztuki Awangardowej PESTKA, angażując się w rozwój sceny niezależnej i eksperymentalnej w Polsce.
REŻYSERIA DŹWIĘKU / MUZYKA
Piotr Klauza – reżyser dźwięku, muzyk, absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Specjalizuje się w postprodukcji dźwięku i montażu efektów dźwiękowych, współpracując przy projektach filmowych, spektaklach teatralnych oraz koncertach. Twórca oprawy dźwiękowej do spektakli „Limbo”, „Gangliony” i „Prawdy za grosz”. Spektakl dyplomowy Karoliny Martin do którego stworzył muzykę był laureatem wielu nagród m.in.: nagroda główna oraz nagroda publiczności na VI-tych Ogólnopolskich Dniach Debiutów w Monodramie „Strzała Północy 2018” w Koszalinie, nagroda jury VI Ogólnopolski Festiwal Monogramów „Monofest” Teatr Szwalnia w Łodzi oraz objazd w ramach programu Teatr Polska (2019). . Zajmuje się także reżyserią dźwięku w filmach fabularnych i dokumentalnych.
SCENOGRAFIA
Adrianna Urbańska – scenografka i performerka, absolwentka Politechniki Łódzkiej oraz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Stypendystka International Dresden Summer Academy for Visual Arts, gdzie specjalizowała się w scenografii teatralnej i performansie. Twórczyni scenografii do spektakli niezależnych i autorka fotografii teatralnej. Prezentowała swoje prace na międzynarodowych wystawach, m.in. w Korei Południowej i Niemczech.
Fundacja Bez Kontekstu koncentruje się na wprowadzaniu innowacji w sektorze kultury, ze szczególnym uwzględnieniem sztuk performatywnych i nowoczesnych technologii. Realizuje projekty łączące eksperymentalne formy teatru z immersyjnym dźwiękiem, wspierając rozwój nowych formatów artystycznych. Fundacja współpracowała z artystami, takimi jak Sebastian Dela, Jakub Sierenberg, Kirył Pietruczuk, oraz z uznanymi instytucjami, m.in. Pestka Festiwal, Przestrzenie Sztuki, Potem-o-tem, OPT we Wrocławiu i Teatr Proxima w Krakowie.
„Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”.
31 października 2024, godz.: 19:00
31 października (czwartek), godz. 19:00 Copy of Copy of NPC | choreografia: Mateusz Wierzbicki | premiera | Przestrzenie Sztuki – Taniec
Bilety w cenie: 30 zł ulgowy, 40 zł normalny.
OBSADA:
Piotr Stanek – aktor, tancerz, choreograf. Absolwent AST im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Działa jako niezależny twórca w obszarze teatru, choreografii, filmu oraz opery. Współpracuje z teatrem Dada von Bzdülöw, teatrem O.de.la, kolektywem Sticky Fingers Club. W ostatnich latach współpracował m.in. z: Leszkiem Bzdylem, Kubą Kowalskim, Pawłem Miśkiewiczem, Simone Basani, Roberto Olivanem, Joe Alterem, Martą Bury, Dominiką Knapik, Mariuszem Trelińskim, Rafałem Dziemidokiem, Jakubem Truszkowskim, Cezarym Tomaszewskim, Kasią Mińkowską. Laureat stypendium w dziedzinie kultury w Województwie Zachodniopomorskim. We współpracy z innymi artystami, tworzy autorskie projekty m.in.: „Scores for yearning. The concert”, „Imaginary Archive”, spektakl solowy “Arizona”, “Niesamowity świat OBŁOCZKA”, “Sonety. Wiek hipochondryka”.
Jan Sarata – tancerz, aktor, choreograf, performer. Absolwent Wydziału Teatru Tańca na Akademii Sztuk Teatralnych w Bytomiu. Ukończył kurs Choreografii Eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie. Brał udział w licznych warsztatach z zakresu sztuk performatywnych. Performer w spektaklach takich jak „Statue of Liberty”, „Blisko”, „Odyseja”, „Burza. Regulamin wyspy”. Laureat Grand Prix Festiwalu Fama 2018 oraz rezydent Gdańskiego Festiwalu Tańca i Olsztyńskiego Teatru Tańca. Autor performensów i choreograf spektakli dramatycznych oraz lalkowych.
Olga Bury – aktorka, tancerka, choreografka. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca AST w Bytomiu oraz studiów dziennikarskich. Współpracowała m.in. z Teatrem O.de.la, Ferencem Feherem i Pawłem Miśkiewiczem. Reżyserka spektakli „Niesamowity świat OBŁOCZKA” oraz „SONETY – wiek hipochondryka”. Finalistka konkursu Papaya Young Directors. Współautorka krótkometrażowego filmu dokumentalnego „NICI PAMIĘCI”.
Zuzanna Predygier – aktorka, tancerka, absolwentka Wydziału Teatru Tańca AST oraz Pełnego Treningu w Technice Meisnera w Laboratorium Meisnera w Warszawie. Współtworzyła spektakl „Gloria” na Gdańskim Festiwalu Tańca. Brała udział w performatywnych czytaniach w Teatrze Dramatycznym w Warszawie i Instytucie Grotowskiego. Od lat związana z Techniką Meisnera, współpracuje jako instruktor z Laboratorium Meisnera.
CHOREOGRAFIA
Mateusz Wierzbicki – tancerz, aktor, choreograf, absolwent Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie. Ukończył także Szkołę Aktorską Haliny i Jana Machulskich w Warszawie oraz studiował dziennikarstwo na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Współpracuje z Teatrem Pantomimy we Wrocławiu.
Laureat wielu prestiżowych nagród, m.in. pierwszego miejsca na I Festiwalu Etiud Teatralnych „Wykon 2019” za etiudę „Ludzie Ptaki” w reżyserii Andrzeja Michalskiego. Mateusz Wierzbicki występował w licznych spektaklach, m.in. „ZEN_IT” w ramach konkursu „Katowicka Runda Teatralna”, za który zespół otrzymał pięć nagród, w tym Grand Prix. Jego spekt
Współpracował także przy projektach filmowych, występując w takich filmach krótkometrażowych jak „Klify Namiętności” oraz „Gra na zwłoki”. Jego zaangażowanie w pracę teatralną i filmową obejmuje także współpracę z kolektywami teatralnymi, takimi jak Vagabond Physical Collective, z którym stworzył spektakl „Co tu tak dudni?”.
REŻYSERIA / DRAMATURGIA
Jan Łuć – reżyser, dramaturg, manager kultury. Absolwent Wydziału Aktorskiego Łódzkiej Szkoły Filmowej i Szkoły Aktorskiej Machulskich. Jego działalność dramaturgiczna obejmuje współpracę z licznymi teatrami dramatycznymi, w tym z Teatrem Narodowym w Warszawie, Starym Teatrem w Krakowie, Teatrem Ludowym w Krakowie oraz Teatrem Nowym w Poznaniu. W tych instytucjach współpracował przy takich spektaklach, jak „Alte Hejm/Stary Dom” (Teatr Nowy) oraz „Śmierć Komiwojażera” i „Opowieści Lasku Wiedeńskiego” (Teatr Ludowy). Był reżyserem i dramaturgiem spektakli: „Refleksje” w Teatrze Szwalnia, „Gangliony, Gangliony…” w ramach Przestrzeni Sztuki Teatr, „Prawdy za grosz” w ramach Pestka (Re)zydencje oraz „Limbo” – finalistę The Best OFF 2013, .Uczestniczył w licznych programach wspierających twórczość niezależną, takich jak program OFF Polska oraz Lato w Teatrze, które wspierały jego projekty w latach 2022 i 2023.
Jako manager kultury i założyciel Fundacji Bez Kontekstu zajmuje się realizacją projektów artystycznych oraz promocją nowych technologii w sztuce, szczególnie w zakresie immersji i dźwięku przestrzennego. Łuć aktywnie działa na polu teatralnym, współtworząc festiwale takie jak Międzynarodowy Festiwal Sztuki Awangardowej PESTKA, angażując się w rozwój sceny niezależnej i eksperymentalnej w Polsce.
REŻYSERIA DŹWIĘKU / MUZYKA
Piotr Klauza – reżyser dźwięku, muzyk, absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Specjalizuje się w postprodukcji dźwięku i montażu efektów dźwiękowych, współpracując przy projektach filmowych, spektaklach teatralnych oraz koncertach. Twórca oprawy dźwiękowej do spektakli „Limbo”, „Gangliony” i „Prawdy za grosz”. Spektakl dyplomowy Karoliny Martin do którego stworzył muzykę był laureatem wielu nagród m.in.: nagroda główna oraz nagroda publiczności na VI-tych Ogólnopolskich Dniach Debiutów w Monodramie „Strzała Północy 2018” w Koszalinie, nagroda jury VI Ogólnopolski Festiwal Monogramów „Monofest” Teatr Szwalnia w Łodzi oraz objazd w ramach programu Teatr Polska (2019). . Zajmuje się także reżyserią dźwięku w filmach fabularnych i dokumentalnych.
SCENOGRAFIA
Adrianna Urbańska – scenografka i performerka, absolwentka Politechniki Łódzkiej oraz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Stypendystka International Dresden Summer Academy for Visual Arts, gdzie specjalizowała się w scenografii teatralnej i performansie. Twórczyni scenografii do spektakli niezależnych i autorka fotografii teatralnej. Prezentowała swoje prace na międzynarodowych wystawach, m.in. w Korei Południowej i Niemczech.
Fundacja Bez Kontekstu koncentruje się na wprowadzaniu innowacji w sektorze kultury, ze szczególnym uwzględnieniem sztuk performatywnych i nowoczesnych technologii. Realizuje projekty łączące eksperymentalne formy teatru z immersyjnym dźwiękiem, wspierając rozwój nowych formatów artystycznych. Fundacja współpracowała z artystami, takimi jak Sebastian Dela, Jakub Sierenberg, Kirył Pietruczuk, oraz z uznanymi instytucjami, m.in. Pestka Festiwal, Przestrzenie Sztuki, Potem-o-tem, OPT we Wrocławiu i Teatr Proxima w Krakowie.
„Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Przestrzenie Sztuki-Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca”.
Proszę włączyć obsługę ciasteczek